Sökning: "varumärke stockholms"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden varumärke stockholms.

  1. 1. "Döden tänkte jag mig så." : En kritisk analys av två begravningsbyråers webbtexter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Karin Jonsson; [2023]
    Nyckelord :begravningar; döden; systemisk-funktionell grammatik; multimodal analys; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöks två begravningsbyråers externa kommunikation med språkvetenskapliga och multimodala metoder för att belysa vad det är för bild av begravningar som de vill förmedla till sina mottagare. Analysen fokuserar på texernas och bildernas ideationella metafunktion, det vill säga, hur språkliga och visuella resurser används för att konstruera gemensamma bilder och mentala föreställningar om verkligheten. LÄS MER

  2. 2. Fenomenet Keith Haring : Konstens kommersialisering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Carl Sahlström; [2022]
    Nyckelord :Keith Haring; Kommers; Kulturellt kapital; Branding; Konst; Mode; Reklam.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Institutionen för kultur och estetik, Konstvetenskap 106 91 Stockholms universitet 08-16 20 00 vx Handledare: Sara Callahan Titel och undertitel: Fenomenet Keith Haring- Konstens kommersialisering Författare: Adam Sahlström Kontaktuppgifter: [email protected] Uppsatsnivå (kandidat-, magister- eller masteruppsats): Kandidatuppsats Ventileringstermin: HT2021 ABSTRACT: Uppsatsen behandlar ämnet kring konstnären Keith Haring och hur hans konst kommersialiserats i diverse olika kanaler såsom reklam och mode. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers värde i rekryteringssammanhang : En kvalitativ studie av rekryterares beslutstagande, utifrån kandidaters profiler på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Sjöblom; Ebba Berthem; [2020]
    Nyckelord :recruitment; social media; personal brand; decisions; prejudice; discrimination; rekrytering; sociala medier; personligt varumärke; beslut; fördomar; diskriminering;

    Sammanfattning : Det personliga varumärket som fenomen i rekryteringssammanhang har vuxit de senaste åren ändå sedan begreppets introducerades under det sena 90-talet. På samma sätt har användandet av sociala medier snabbt vuxit det senaste decenniet. LÄS MER

  4. 4. Att locka och behålla : En kvalitativ studie om två organisationers arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sally Ismail; Natalie Pastoriza Pehrsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; extern employer branding; intern employer branding; arbetsgivarvarumärke; arbetsmiljö; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att rörligheten på arbetsmarknaden har ökat och att det finns en brist på kvalificerade arbetare. Arbetsgivarna har försökt att uppmärksamma detta problem genom att arbeta på sitt employer brand. LÄS MER

  5. 5. Mycket snack och lite verkstad i byggbranschen? : En kvalitativ studie om hur ett företag arbetar med sitt varumärke för att attrahera och rekrytera kvinnor i en mansdominerad bransch.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sigrid Palmkvist; Louise Wöllner; [2019]
    Nyckelord :HR; Employer branding; genus; attraktiv arbetsgivare; byggnadsbranschen; arbetsgivarvarumärke;

    Sammanfattning : Sveriges arbetsmarknad kan idag beskrivas som könssegregerad. I framtiden kan detta leda till svårigheter att bemanna, samt bidra till en ojämställd arbetsmarknad, vilket bland annat kan innefatta könsfördelningen i de ledande positionerna. LÄS MER