Sökning: "varumärkesbygge"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varumärkesbygge.

  1. 1. Desone : En social medieplattform med fokus på hälsa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Karinaho Ida; [2023]
    Nyckelord :Digital nudging; Fysisk hälsa; Mobila applikationer; User Interface UI ; Visuella designelement;

    Sammanfattning : För att lösa FN’s globala mål nummer 3 - god hälsa och välbefinnande - har jag skapat ensocial medie-plattform med fokus på hälsa. Med hjälp av social påverkan och andrametoder för beteendeförändring (kopplat till nudging och gamification) har jag skapat endigital miljö som främjar en hälsosam livsstil. LÄS MER

  2. 2. Influencermarknadsföring som marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om varumärkesbygge hos uppstartsbolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Amanda Möller; Oskar Tengblad; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; startups; brand building; influencermarknadsföring; uppstartbolag; varumärkesbyggand;

    Sammanfattning : As a result of the large number of users on social media, brands need to rethink, adapt and search for new marketing opportunities. One of the fast-growing strategies applied by brands as a result of the shift is influencer marketing. LÄS MER

  3. 3. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  4. 4. Det är tur vi inte är i samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Philip Persson Stiernswärd; Andreas Klingstedt; [2010]
    Nyckelord :celebrity endorsement; kändisreklam; varumärke; varumärkesbygge; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Det är tur att vi inte är i ett samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker. Författare: Andreas Klingstedt och Philip Persson Stiernswärd Utbildning & Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet för Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Handledare: Jörgen Eksell och Pia Valentin Rehncrona Problemformulering: En trend inom varumärkesarbete är att nyttja en celebritet för att förtydliga varumärkets image. LÄS MER