Sökning: "vegetarianism"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade ordet vegetarianism.
1. The Slow Spread of Environmentally Friendly Action : An agent-based model simulation of social networks
Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The adoptation of environmentally friendly behaviour is rather slow, although the climate crisis is pressing. This thesis aims to understand the slow adoption of environmentally friendly behaviour, specifically focusing on vegetarianism and veganism, by employing social network analysis. LÄS MER
2. PROCESSEN ATT FÖRÄNDRA EN LIVSSTIL : En sense-makingstudie med fokus på vegetarianer och veganers erfarenheter av förändrade matvanor
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The purpose of this paper is to examine how vegetarians and vegans ascribe meaning to the process of changing from a meat-based to a plant-based diet. Using Brenda Dervin's sense-making methodology, I look into the complex and dynamic ways vegetarians and vegans experience their worlds. LÄS MER
3. The vegan underdog : An interview study about vegan men, masculinity and political potency
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Eating meat is an increasingly problematic social practice. It has devastating environmental effects; itends and exploits animals’ lives and as a social practice it is also connected to other oppressive systems.In our culture, meat is symbolically tied to manhood and the ideological system of carnism that supportsanimal exploitation. LÄS MER
4. "Världens alla träd är som bröder och systrar" : En ekofeministisk analys av Han Kangs Vegetarianen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Vegetarisk mat och shopping i praktiken : En kvalitativ studie om hur unga vuxna hanterar vegetarisk shopping
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att studera och analysera hur konsumenter hanterar shopping av vegetariska livsmedel i praktiken. För att svara på detta används en kvalitativ metod i form av12 individuella intervjuer. Studien har använt sig av ett urval på nio kvinnor och tre män i åldrarna 19-25, alla konsumenter av vegetariska livsmedel. LÄS MER