Sökning: "visuell försäljning"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden visuell försäljning.

  1. 11. När rosorna vissnar, finns bara taggarna kvar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Johanna Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; Rosor; Fotodokumentation; Semiotik; Enkätundersökning; Etisk märkning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur butiker använder sig av visuell kommunikation vid försäljning av rosor. Syftet är också att undersöka hur medvetna konsumenter är om etiska märkningar på rosor. LÄS MER

  2. 12. Ryttarens inverkan på symmetrin i hästens rörelsemönster vid lättridning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Sofia Eklund; [2018]
    Nyckelord :Häst; Ryttare; Rörelsemönster; rörelseasymmetri; Hälta; Lameness Locator; ; Rörelseanalys;

    Sammanfattning : Ortopediska skador är en av de vanligaste orsakerna till hästars veterinärbesök och många hästar drabbas någon gång av denna typ av skador. Symtomen är ofta hälta och kodledsinflammation är den vanligaste diagnosen. Sjukdomar i leder är även den vanligaste orsaken till att hästar avlivas. LÄS MER

  3. 13. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  4. 14. Rockalbumets grafik : Återkommande designelement och landstypiska utseenden – en visuell innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Andreas Ekedahl; [2016]
    Nyckelord :Album cover; design; design based on origin; reoccurring elements; visual content analysis; Albumomslag; design; design efter ursprung; återkommande designelement; visuell innehållsanalys;

    Sammanfattning : För att ge insikt hur design för ett nytt rockalbum ska ske och ge information kring vad som bör finnas med på ett nytt omslag har denna studie utförts. Studien framförde information om att albumsgrafik var relevant. Först sades det att en nedåtgående trend gick att anta, eftersom den digitala musikbranschen tog över från den fysiska. LÄS MER

  5. 15. Indikatorer för industriell symbios – Utformning av riktlinjer och en modell för mätning och kommunikation av industriell symbios i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Patrik Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Industriell symbios; industriell ekologi; ekoindustriell park; cirkulär ekonomi; mätning; synergi; blå ekonomi; resurseffektivitet; resursutnyttjande; kommunikation; avfallstrappan; visualisering; hållbar utveckling; Industrial symbiosis; industrial ecology; eco-industrial park; circular economy; blue economy; measurement; performance measurement; synergy; resource utilization; communication; visualisation; waste hierarchy; sustainable development; Technology and Engineering; Business and Economics; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : I en värld där klimathot och resursbrist har växt fram till ett allt större problem på världsledarnas agenda har vikten av hållbar utveckling identifierats som en nyckelfråga i vägen mot en bättre framtid. En metod för detta är industriell symbios, som innebär att olika företag och organisationer gemensamt utnyttjar energi, nyttigheter, material eller service, för att på ett innovativt sätt skapa mervärden samt minska kostnader och miljöpåverkan. LÄS MER