Sökning: "visuell försäljning"
Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden visuell försäljning.
6. Baksidan av dagligvaruhandeln : En undersökning i hantering av lagerhållnig
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syfte – Syftet med detta projekt att kartlägga och skapa förslag på förbättring av lagerläggningen vid torrvarulagret på företaget för att minska kostnader och öka effektiviteten. 1. Hur kan artiklar prioriteras för optimal lagerhållning? 2. Hur kan företaget upprätthålla god lagerhållning på lång sikt? 3. LÄS MER
7. Utmaningar, hinder och möjligheter för minskade utsläpp av växthusgaser inom svensk tillverkningsindustri : Fallstudie på ett moderbolag i en tillverkande koncern
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : På grund av de ökade utsläppen av växthusgaser, och att forskare angett klimatförändringar som en av de mest kritiska miljöfrågor människan stött på, har frågan kring utsläpp av växthusgaser blivit ett högaktuellt ämne. År 2016 trädde Parisavtalet i kraft med syfte till att stärka de globala åtgärderna mot klimatförändringar, och hittills har 189 länder skrivit på avtalet. LÄS MER
8. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER
9. Digital nudging : Ett test av valarkitektur i online-miljö
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnadSammanfattning : Valarkitektur är ett verktyg för nudging som handlar om att påverka individers beteenden i en önskad riktning utan att vilseleda, manipulera eller ta bort valmöjligheter. Valarkitektur handlar om att konstruera valsituationer så att det blir lätt att göra rätt, med en vänlig knuff i rätt riktning. LÄS MER
10. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER