Sökning: "visuell försäljning"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden visuell försäljning.

  1. 6. Baksidan av dagligvaruhandeln : En undersökning i hantering av lagerhållnig

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Victor Hellholm; [2020]
    Nyckelord :5S; ABC-analysis; FMCG; Lean; Quality improvement; Warehouse optimization; 5S; ABC-analys; Dagligvaruhandeln; Kvalitetsutveckling; Lageroptimering; Lean;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med detta projekt att kartlägga och skapa förslag på förbättring av lagerläggningen vid torrvarulagret på företaget för att minska kostnader och öka effektiviteten. 1. Hur kan artiklar prioriteras för optimal lagerhållning? 2. Hur kan företaget upprätthålla god lagerhållning på lång sikt? 3. LÄS MER

  2. 7. Utmaningar, hinder och möjligheter för minskade utsläpp av växthusgaser inom svensk tillverkningsindustri : Fallstudie på ett moderbolag i en tillverkande koncern

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Danevad; Camilla Wik; [2020]
    Nyckelord :Climate change; Global warming; Paris agreement; Climate policy; Climate goals; Strategic environmental work; Manufacturing industry; Klimatförändringar; Global uppvärmning; Parisavtalet; Klimatpolitik; Klimatmål; Strategiskt miljöarbete; Tillverkande industri;

    Sammanfattning : På grund av de ökade utsläppen av växthusgaser, och att forskare angett klimatförändringar som en av de mest kritiska miljöfrågor människan stött på, har frågan kring utsläpp av växthusgaser blivit ett högaktuellt ämne. År 2016 trädde Parisavtalet i kraft med syfte till att stärka de globala åtgärderna mot klimatförändringar, och hittills har 189 länder skrivit på avtalet. LÄS MER

  3. 8. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  4. 9. Digital nudging : Ett test av valarkitektur i online-miljö

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Sandra Vincze; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Valarkitektur är ett verktyg för nudging som handlar om att påverka individers beteenden i en önskad riktning utan att vilseleda, manipulera eller ta bort valmöjligheter. Valarkitektur handlar om att konstruera valsituationer så att det blir lätt att göra rätt, med en vänlig knuff i rätt riktning. LÄS MER

  5. 10. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER