Sökning: "visuell och auditiv produktplacering"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden visuell och auditiv produktplacering.
1. Produktplaceringens avtryck i en TV-serie
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att ge en utökad förståelse för hur användandet av produktplacering kan påverka tittarnas syn på en TV- serie. Metod: Ett avsnitt av den svenska TV- serien Solsidan användes på grund av dess omfattande kritik mot användandet av produktplaceringar. LÄS MER
2. Produktplacering i barnfilmer : en explorativ studie
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring till barn är ett mycket fascinerande ämne och som det skrivs i motionen 2011/12: C385 (Sveriges riksdag, 2011), är det samhällets ansvar att öka medvetenheten inom dessa frågor. I Sverige är det olagligt med marknadsföring som riktar sig till barn under tolv år. LÄS MER