Sökning: "visuell och auditiv produktplacering"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden visuell och auditiv produktplacering.

  1. 1. Produktplaceringens avtryck i en TV-serie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Yessenia Orellana; Savannah van Trigt; [2016]
    Nyckelord :Product placement; memory process; brand awareness visual and auditive placements.; Produktplacering; minnesprocessen; varumärkeskännedom; visuell och auditiv produktplacering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att ge en utökad förståelse för hur användandet av produktplacering kan påverka tittarnas syn på en TV- serie. Metod: Ett avsnitt av den svenska TV- serien Solsidan användes på grund av dess omfattande kritik mot användandet av produktplaceringar. LÄS MER

  2. 2. Produktplacering i barnfilmer : en explorativ studie

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Johanna Andersson; Hanna Erlandsson; Martina Johansson; [2013]
    Nyckelord :product placement; children movies; marketing to children; merchandise; conceald commercial messages; produktplacering; barnfilmer; marknadsföring till barn; merchandise; dold reklam;

    Sammanfattning : Marknadsföring till barn är ett mycket fascinerande ämne och som det skrivs i motionen 2011/12: C385 (Sveriges riksdag, 2011), är det samhällets ansvar att öka medvetenheten inom dessa frågor. I Sverige är det olagligt med marknadsföring som riktar sig till barn under tolv år. LÄS MER