Sökning: "western classical music"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden western classical music.

  1. 11. "Att göra ett litet fel är faktiskt inte hela världen." En tematisk analys av sex klassiska musikers perspektiv på prestationsångest

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emma Holmgren; [2020]
    Nyckelord :music performance anxiety; stage-fright; music performance; western classical music; cultural factors; mental strategies; thematic analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of the study was to reach a greater understanding of the performance anxiety of classical musicians in connection with musical performances. Semi-structured interviews were conducted with six individuals who had an ongoing or completed classical music education at university level. In a thematic analysis, seven themes were identified. LÄS MER

  2. 12. Middle Eastern Violin Method : A Method for Teaching and Transcribing Middle Eastern Music

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för folkmusik

    Författare :Alan Majeed; [2019]
    Nyckelord :Middle Eastern Music; Kurdish Music; Persian Music; Turkish Music; Arabic Music; Violin Method; music pedagogy;

    Sammanfattning :         My project is first and foremost about developing a pedagogical method for teaching Middle Eastern folk and classical music on the violin. As a secondary goal, I want to know if my own playing could benefit from applying such a method and become more skilled in expressing myself artistically on my instrument. LÄS MER

  3. 13. Improvisation and the Modern Orchestral Musician. A Critical Analysis of the Performer’s Agency in the Contemporary Concert Hall

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Katie Klocke; [2018-07-31]
    Nyckelord :Improvisation; Interpretation; Tradition; Communication; Sound; Classical music; Pedagogy;

    Sammanfattning : Improvisation is a critical skill for musicians across nearly all genres and eras, however, to the modern orchestral musician, it is mainly a lost art. A study into the history, techniques, and traditions of improvisation details not only new ways to explore and develop performance practice of the instrument itself but also to train the ears and sensibilities of a musician. LÄS MER

  4. 14. Composition as a tool to find home

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Žofie Kašparová; [2018-07-29]
    Nyckelord :Composition; Identity; World music;

    Sammanfattning : In this artistic research I explore my own process of composing music. Being a “world musician” with no specific roots but with experience from many different genres from western classical music and jazz to many different world traditions was confusing for me in the search for the answer to the question “what is my identity?” In this thesis I describe how the genres I’ve played and listened to blend in my compositions creating “genreless music”, which influences appear in the music unconsciously and also what conscious choices do I make while composing. LÄS MER

  5. 15. Västerländsk konstmusik efter 1945? En intervjustudie om svenska och tyska musiklärares syn på en musikalisk stil och dess betydelse för den obligatoriska musikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Christopher Siebert; [2017]
    Nyckelord :experimentell musik; improvisation; västerländsk konstmusik; modernism; musikaliskt lärande; tjugohundratalet; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; experimental music; musical learning; twentieth century; western classical music; educational science; music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att västerländsk konstmusik efter 1945 är en stilistiskt pluralistisk musikform som tillhandahåller verktyg för att främja elevernas musikaliska förmågor. Studiens syfte är att undersöka tyska och svenska musiklärares föreställningar om västerländsk konstmusik efter 1945 i relation till deras egen musikundervisning. LÄS MER