Sökning: "writing as a process"

Visar resultat 21 - 25 av 658 uppsatser innehållade orden writing as a process.

  1. 21. Värt att vänta. : En studie om sittplatser och trygghet på Södra station i Örebro.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Filippa Hahne; [2023]
    Nyckelord :inkludering; säkerhet; rumsliga faktorer och informationsdesign;

    Sammanfattning : Safety and security can mean and include multiple things. This thesis will discuss and research safety, spatial design, and informationdesign as well as their relationship to each other. The purpose of this paper is to examine how poor spatial design can affect users and their experience of an environment. LÄS MER

  2. 22. Känslors roll i läs- och skrivundervisningen hos elever vid särskilda ungdomshem: En kvalitativ intervjustudie av lärare vid den statliga ungdomsvårdens skolverksamhet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Johanna Isaksson; [2023]
    Nyckelord :läs- och skrivundervisning; skolverksamheten vid särskilda ungdomshem; känslor; Statens institutionsstyrelse; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att skapa en bättre förståelse för vilken roll känslor har för att bedriva kunskapsutvecklande läs- och skrivundervisning i svenskämnet inom ramen för skolverksamheten på särskilda ungdomshem, vid Statens institutionsstyrelse. Det empiriska materialet i examensarbetet är semistrukturerade kvalitativa intervjuer av fem lärare vid olika särskilda ungdomshem, geografiskt placerade över hela Sverige. LÄS MER

  3. 23. Teachers’ experiences of formative assessment in Swedish introductory programmesM

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anders Wåke; [2023]
    Nyckelord :formative assessment; teachers’ experience; teachers’ beliefs; introductory programmes; motivation; formativ bedömning; lärares erfarenheter; lärares beliefs; introduktionsprogram; motivation;

    Sammanfattning : The policy and mission of the Swedish upper secondary school highlight the importance of developing students’ learning. Formative assessment is commonly used for this purpose. However, a prerequisite for formative assessment is a consensus between the student and the teacher. LÄS MER

  4. 24. Quarry Stories - Architecture through Narrative Exploration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Anastasia Bos; Lycke Förell; [2023]
    Nyckelord :Book; Exhibition; Post-humanism; Limestone; Quarry; Storytelling; Narrative; Landscape; Exploration; Non-human;

    Sammanfattning : This book, Quarry Stories - Architecture through Narrative Exploration, collects the process and proposals of our thesis, responding to the question: How can critical post-humanist philosophy, using stories as a tool, enhance our understanding of architecture and activate narratives in limestone quarries? We view the limestone quarries on Gotland as an example of humans’ relationship with nature: we take what we want and leave. Although significant for the industry, the quarries are troublesome from an ecological perspective. LÄS MER

  5. 25. Can you get consultants to update their CV more often by asking them how they are doing? : A design study on how behavior changing design can impact consultant CV writing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Forsberg; [2023]
    Nyckelord :persuasive design; gamification; user-centered design; FBM; enterprise systems; motivation; UX; Double Diamond; CV writing; consultant; övertygande design; spelifiering; användarcentrerad design; FBM; företagssystem; motivation; UX; Double Diamond; CV-skrivande; konsulter;

    Sammanfattning : Consultants do not update their CVs enough - partly because it is boring, partly because they do not have the time, and partly because it requires a lot of detail. Using motivational theories as the base, this thesis tries to improve the consultant CV writing experience using persuasive design and gamification. LÄS MER