Actividades orales

Detta är en Kandidat-uppsats från Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

Sammanfattning: Syftet med denna studie är att genom analys ta reda på om de muntliga övningarna och aktiviteterna på den svenska hemsidan lektion.se saknar komponenter som enligt forskning inom språkdidaktik och språkmetodik är viktiga för inlärningen. Metoden är att med hjälp av forskning inom språkdidaktik och språkmetodik analysera de 12 mest populära muntliga aktiviteter och övningar från lektion.se. Analysen ska sedan förhoppningsvis leda till att vi får reda på vilka komponenter lärare behöver tänka lite extra på när de konstruerar muntliga övningar. Materialet som använts till studien är i huvudsak de tolv populäraste muntliga övningarna från lektion.se . Dessutom har studier inom språkmetodik och språkdidaktik använts tillsammans med den svenska kursplanen för moderna språk för högstadiet. Resultaten av analysen visade att flera av de viktiga komponenterna för muntliga aktiviteter fattades i övningarna från lektion.se . De kunde även peka ut några komponenter som mer eller mindre förekommande än andra och kunde därmed hjälpa oss att belysa de komponenter som ofta glöms bort.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)