Sökning: "Jagged-edges"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Jagged-edges.

  1. 1. Comparison of Anti-Aliasing in Motion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Lukas Andersson; [2018]
    Nyckelord :anti-aliasing; gaming; real-time;

    Sammanfattning : Background. Aliasing is a problem that every 3D game has because of the resolutions that monitors are using right now is not high enough. Aliasing is when you look at an object in a 3D world and see that it has jagged edges where it should be smooth. This can be reduced by a technique called anti-aliasing. LÄS MER

  2. 2. Two Anti-aliasing Methods for Creating a Uniform Look

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Simon Hyltegård; [2016]
    Nyckelord :anti-aliasing; resolution; raster graphics;

    Sammanfattning : Context. In the pursuit to render at good quality, anti-aliasing will be needed to reduce jagged edges. A challenge is presented where the image to be rendered consists of different elements like GUI and background. LÄS MER

  3. 3. An Image and Processing Comparison Study of Antialiasing Methods

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Alexander Grahn; [2016]
    Nyckelord :post-processing; antialiasing; real-time;

    Sammanfattning : Context. Aliasing is a long standing problem in computer graphics. It occurs as the graphics card is unable to sample with an infinite accuracy to render the scene which causes the application to lose colour information for the pixels. This gives the objects and the textures unwanted jagged edges. LÄS MER

  4. 4. Optimering av sampling quality-parametrar för Mental Ray

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Linus Karlsson; [2011]
    Nyckelord :3D; Rendering; Anti-aliasing; Aliasing; Jagged-edges; Supersampling; Sub-Pixel sampling; Mental Ray; 3D Studio Max; Computer Graphics;

    Sammanfattning : Fotorealistiska 3d-bilder används idag inom ett brett spektrum av branscher. Framställningen av denna typ av grafik kräver ofta väldigt mycket datorkraft. Vid rendering med renderingsmotorer som använder sig av raytracing algoritmer är aliasing ett medfött problem. LÄS MER