Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Utvärdera kundnöjdheten inom B2B : En studie inom sågverksindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Simon Strömbäck; [2018]
    Nyckelord :Business - to - business B2B ; Kundnöjdhet; Nöjdkundindex; Attributbaserad kundnöjdhet;

    Sammanfattning : I dagens konkurrensutsatta samhälle har företag börjat mäta och redovisa vad sina kunder anser om respektive företag. Det är även något som företag inom business-to-business (B2B) gör med hjälp av att investera i och konstruera verktyg för att kunna mäta kundnöjdhet samt applicera insamlad data på den berörda enheten. LÄS MER

  2. 2. Mätning av kundlönsamhet : sammanställning av en lönsamhetsmodell

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erik Ernerudh; Karin Piirimets; [2006]
    Nyckelord :Kundlönsamhet; trångsektion; täckningsbidrag; bidragskalkylering; lönsamhetsmodell; kundstatusmatris;

    Sammanfattning : Förändringar i företags verksamhet och i omvärlden har lett till att det blir allt viktigare för företag att fokusera på och vårda sina kundrelationer. Det är därför av stor betydelse att företag satsar på ”rätt” kunder, det vill säga de kunder som är lönsamma för företaget. LÄS MER