Sökning: "Åhlens marknadsföring"
Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Åhlens marknadsföring.
11. Rum för barn - reklam för vem?
L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka huruvida problematiken i förhållandet mellan kultur och näringsliv spelar in i frågan om reklam ska få synas i kulturella verksamheter och i sådana fall i vilken utsträckning? I uppsatsen har denna problematik konkretiserats genom en undersökning av sponsringen/samarbetet mellan Åhléns och ”Rum för barn”. Svårigheten ligger i den tradition som sedan länge funnits inom kulturen där ekonomin och kulturen setts som två från varandra vitt skilda poler. LÄS MER
12. Mervärde som konkurrenskraft inom detaljhandeln : Vilka faktorer är viktiga för att kunna skapa en organisationsstruktur som stöttar mervärde?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Globaliseringen på marknaden har bidragit till att konkurrensen blivit hårdare, och marknaden blivit mättad. Detta medför ett antal svårigheter bl. a. att företagen inom detaljhandeln måste ständigt försöka hitta nya sätt att särskilja sig på. LÄS MER
13. En ökenstorm i Sverige - Hur kan företag hantera förändrade förutsättningar i ett mångkulturellt samhälle?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : PROBLEM: En demografisk förändring i form av en ökad kulturell heterogenitet har på kort tid ägt rum i Sverige liksom i många andra länder. Idag har nästan 2 av 9 miljoner invånare i Sverige invandrarbakgrund. LÄS MER