Sökning: "Övertygande Design"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Övertygande Design.

  1. 1. EcoBot : study design and development of a persuasive FSM-free Chatbot for energy saving

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Francesco Milano; [2023]
    Nyckelord :chatbot; context management; persuasive strategies; domestic energy saving; smart appliances; sustainability.; chatbot; kontexthantering; övertygande strategier; hushållsenergibesparing; smarta apparater; hållbarhet;

    Sammanfattning : This study presents the development and evaluation of a conversational agent, EcoBot, designed to inform users about their energy habits and persuade them to save more energy when at home, to help fight climate change and energy waste. To reach this goal, three persuasion strategies were first identified: Feedback, to give users personalized suggestions based on their habits, Goal Setting, to set and track consumption goals for the user’s domestic appliances, and Social Comparison, to compare the user’s consumption with that of others. LÄS MER

  2. 2. Synen på AI bland grafiska designers : En undersökning av hur dess användning påverkar arbetsflöde och kreativitet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Panagiotidis; Zhuocheng Wei; [2023]
    Nyckelord :AI-teknologi; arbetsflöde; artificiell intelligens; grafisk design; kreativitet; maskininlärning;

    Sammanfattning : The development of a new technology plays a big role in many areas in our society. During the past couple of years artificial intelligence has grown into a very popular subject and its implementations keep growing and improving. LÄS MER

  3. 3. Can you get consultants to update their CV more often by asking them how they are doing? : A design study on how behavior changing design can impact consultant CV writing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Forsberg; [2023]
    Nyckelord :persuasive design; gamification; user-centered design; FBM; enterprise systems; motivation; UX; Double Diamond; CV writing; consultant; övertygande design; spelifiering; användarcentrerad design; FBM; företagssystem; motivation; UX; Double Diamond; CV-skrivande; konsulter;

    Sammanfattning : Consultants do not update their CVs enough - partly because it is boring, partly because they do not have the time, and partly because it requires a lot of detail. Using motivational theories as the base, this thesis tries to improve the consultant CV writing experience using persuasive design and gamification. LÄS MER

  4. 4. Design för hållbar konsumtion : En studie om hur modeföretag kan designa sina webbutiker för att främja hållbar konsumtion.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louise Lisra; Madelene Rehnvall; [2023]
    Nyckelord :UX-design; design principles; persuasive technology; e-commerce; fast fashion; fashion industry; sustainable consumption; UX-design; designprinciper; övertygande teknologi; e-handel; fast fashion; modeindustri; hållbar konsumtion;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har e-handeln inom detaljhandeln procentuellt ökat vilket har lett till nya sätt att konsumera på. Just digitaliseringen av modehandeln har lett till uppkomsten av fast fashion, en ny affärsmodell med ohållbar miljöpåverkan som placerar modeindustrin i topp tre bland de mest förorenande industrierna i världen. LÄS MER

  5. 5. Piezoelektrisk taktilåterkoppling i industriellabildskärmsdatorer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för elektroteknik

    Författare :Warut Chanadisai; Wendy Yap; Bashir Alturkmani; [2023]
    Nyckelord :Piezoelektricitet; Piezoelektrik sensor; Piezo; Haptisk återkoppling; Haptisk feedback;

    Sammanfattning : This project studies how tactile feedback can be implemented in existing CrossControl products,in this case the V1200-display computer. The main purpose of this function is to minimizedistraction for the user by implementing tactile feedback which creates the possibility for theuser to use the device without looking at the display. LÄS MER