Sökning: "4ps of marketing."

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden 4ps of marketing..

  1. 1. Folkbibliotek på TikTok och Instagram : Marknadsföring till unga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Deidre Gejel; Louise Holtzberg; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; folkbibliotek; TikTok; Instagram; sociala medier; ungdomar;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to give insight into how librarians use Instagram and TikTok when marketing to young people. The data was collected by conducting a total of eight semi-structured interviews, four about TikTok and four about Instagram. The theoretical framework used is the 4Ps of marketing, also known as marketing mix. LÄS MER

  2. 2. Female entrepreneurship on social media; An analysis ofGreek female artists using Instagram for entrepreneurialpurposes

    Magister-uppsats,

    Författare :Irene Kontogianni; Georgia Germanakou; [2021]
    Nyckelord :entrepreneurship; digital entrepreneurship; cultural entrepreneurship; mediatization; social media; creativity; innovation; cultural capital; marketing mix; entrepreneurial marketing; digitalization;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to recognize the entrepreneurial identity of femaleartists today in Greece, as portrayed from their accounts on Instagram. This study uses aquantitative method to examine the ways in which artists become digital and culturalentrepreneurs. LÄS MER

  3. 3. Small enterprises’ marketing strategy in the digital era : A study of hotels in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Tobias Pettersson; Daniel Tadesse; [2019]
    Nyckelord :Marketing Mix; Hotel Industry; Digitalization; Social Media Marketing; Customer Satisfaction.;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study is to explore small enterprises’ marketing strategy and the digital tools that can improve their odds in the market against competitors and gain competitive advantage. Method: Qualitative study was conducted using primary and secondary data for this study, where primary data was collected through ten semi-structured interviews. LÄS MER

  4. 4. Underhållning : som en strategisk framgångsfaktor för shoppingcenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Eklöf; Sandra Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Event marketing strategies; Shoppingcenter; Management; Entertainment; Strategisk eventmarknadsföring; Shoppingcenter; Management; Underhållning;

    Sammanfattning : Denna studie framför vår forskning om hur underhållning används på ett shoppingcenter som en strategisk marknadsföringsstrategi. En fallstudie med ett kvalitativt angreppssätt valdes eftersom vi ville få ett djup i studien. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Linnea Göransdotter; Rasmus Sjögren; [2017]
    Nyckelord :Fairtrade; etiska företag; marknadsföring; marknadsföringsmix; marknadsmix; 4P-modellen; P-modellen;

    Sammanfattning : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. LÄS MER