Sökning: "AIDA modellen"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden AIDA modellen.

  1. 6. Hur reagerar unga vuxna på individanpassad marknadsföring via sociala medier? Fokus Instagram Vilka rekommendationer kan företag erhålla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Magnusson; Julia Lundin; Julia Svärd Axelsson; [2020]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; personlig integritet; individanpassad marknadsföring; unga vuxna reaktioner. Social media; marketing; personal integrity; individualized marketing; young adults reactions.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur reagerar unga vuxna på individanpassad marknadsföring via sociala medier? Fokus Instagram. Vilka rekommendationer kan företag erhålla? Seminariedatum: 16:onde januari 2020 Kurs: Kandidatuppsats marknadsföring FEKH29 Författare: Julia Svärd Axelsson, Johan Magnusson och Julia Lundin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Sociala medier, marknadsföring, personlig integritet, individanpassad marknadsföring, unga vuxna & reaktioner. LÄS MER

  2. 7. Marknadsföring via sociala medier inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Arta Hajra; Irene Östlund; [2020]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur fastighetsmäklare kan marknadsföra sina objekt via sociala medier. Detta för att öka kunskapen till hur fastighetsmäklarbranschen i framtiden har möjlighet till att öka förtjänsten av sin marknadsföring via sociala medier. LÄS MER

  3. 8. Tittar du på mig? : En kvantitativ studie om videomarknadsföring på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Ryman; Isabelle Sundqvist; [2018]
    Nyckelord :Sociala Medier; Instagram; Video; Videomarknadsföring; Videodelning; Marknadsföring; Köpintention; Native Advertising; Viral Marknadsföring; Elektronisk Word - of - Mouth eWOM ; AIDA - modellen; Attribut.;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen som används av allt fler människor världen över. På sociala medier ges både företag och privata användare möjlighet att publicera videoinnehåll. I linje med att video på sociala medier växt fram, har möjligheter att använda video i marknadsföringssyfte utvecklats. LÄS MER

  4. 9. Effekten av visuellt innehåll på sociala medier ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christine Renebo; Michelle Bergsell; Agnes Göranzon; [2017]
    Nyckelord :the AIDA model; Visual content; Rational message; Emotional message; Instagram; AIDA-modellen; Visuellt innehåll; Rationellt budskap; Emotionellt budskap;

    Sammanfattning : The constantly evolving use of social media as a marketing tool is commonly known, and the opportunities for companies to get feedback about how successful their marketing is, have grown just as much. Today's companies take great financial risks when choosing marketing material in the traditional marketing way, but as the social network Instagram is free to use, the biggest risk here is to lose followers, and thus potential customers. LÄS MER

  5. 10. Word of mouth muntligt och via sociala medier : - På vilket sätt påverkar det turisters reseplanering?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jennie Hugosson; Madeleine Ahlberg; [2017]
    Nyckelord :word of mouth; electronic word of mouth; social media; reseplanering; AIDA modellen;

    Sammanfattning : Vår studie belyser hur informationsspridning både muntligt och via internet kan påverka turisters reseplaneringsprocess. Studien undersöker vilka känslomässiga attityder individer upplever genom word of mouth och electronic word of mouth och hur vida dessa attityder påverkar valet av ett nytt resmål. LÄS MER