Sökning: "AIDA modellen"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden AIDA modellen.
11. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER
12. Digital marknadskommunikation : ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Användningen av digitala medier ökar konstant. Onlinekulturen har kommit att bli en naturlig del av vardagen och konsumenter är dagligen aktiva på diverse sociala medier där de utbyter information och kommunicerar med andra individer. Digitala medier är även plattformar där konsumenter interagerar med modemärken. LÄS MER
13. Utveckling av displayställ för kreativa leksaker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Designingenjörsstudenterna Kajsa Phalén och Emelie Lövgren Berg på Högskolan i Skövde har under våren 2016 arbetat med ett produktutvecklingsprojekt i samverkan med leksaksföretaget Strawbees. Företaget vill börja sälja sina kreativa leksaker i butik och vill därför utveckla ett säljande displayställ som ska bära produkterna. LÄS MER
14. Sociala mediers påverkan på marknadsföring : En studie om varför företag använder sig av sociala medier som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att undersöka vilka avsikter företag kan ha med att använda sociala medier som en marknadsföringskanal. Syftet kommer brytas ner i en frågeställning. Metod: Studien har genomförts genom en kvalitativ ansats. En semi-strukturerad mall tillämpades. LÄS MER
15. Traditionellt eller öppet skyltfönster?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER