Sökning: "ARA- modellen"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden ARA- modellen.

  1. 6. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  2. 7. Företagsacceleratorer i ett industriellt nätverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Ribbing Dahlgren; Johannes Polland; [2018]
    Nyckelord :Industriellt närverk; Innovation; företagsaccelerator; ARA-modellen; Start-up; interaktiv innovation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur ett stort företag kan designa ett industriellt nätverk med ett acceleratorprogram och om det främjar innovation. Uppsatsen har strukturerats utifrån ARA-modellen av Håkansson & Snehota (1995). LÄS MER

  3. 8. Nätverksförändringar vid företagsförvärv : En fallstudie om Uppsalahems förvärv av Studentstaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Grill; Karin Salander; [2017]
    Nyckelord :Företagsförvärv; nätverk; leverantörer; inköp; offentlig upphandling;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur företagsförvärv påverkar det förvärvade företagets leverantörsnätverk och om dessa förändringar  även  påverkat kunderbjudandet. Studien grundar sig på en fallstudie där det tidigare privatägda bostadsbolaget Studentstaden har förvärvats av det kommunala bostadsbolaget Uppsalahem. LÄS MER

  4. 9. Goda relationer – En förutsättning för morgondagens entreprenörer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Thalinsson Ranhagen; Josefin Norstedt; [2015]
    Nyckelord :Entreprenörskap; Relationer; ARA-modellen; Nätverk; Uppsala;

    Sammanfattning : I takt med en ökad internationalisering och hårdnad global konkurrens ställs större krav på morgondagens entreprenörer. I Uppsala kommun har den omfattande kapaciteten inom utbildning och forskning uppfattats som ett särskilt viktigt verktyg för att möta dessa utmaningar, varför studiens fokus riktas på hur de entreprenörskapsfrämjande aktörerna som existerar kring Uppsala universitet tillsammans verkar för att skapa förutsättningar för studenter och forskare. LÄS MER

  5. 10. Att ta det steget längre : En studie om hur en mindre reklambyrå utvecklar sina affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sanne Pedersen; Marina Pynnönen; [2015]
    Nyckelord :Affärsrelationer; relationer; business-to-business; ARA- modellen; relationsutveckling; reklambyrå;

    Sammanfattning : Studien ämnar till att beskriva vilka faktorer som är betydelsefulla i utvecklandet av affärsrelationer, för en mindre reklambyrå i reklambranschen. Där följande frågeställning varit i fokus: Vilka faktorer är betydande, för den mindre reklambyrån Torbjörn & Frallan i Eskilstuna, vid utvecklandet av affärsrelationer? En kvalitativ studie har genomförts där data för att forma teorier har insamlats i form av vetenskapliga artiklar och litteratur. LÄS MER