Sökning: "Alexander Thorell"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Alexander Thorell.

  1. 1. Designing a Hyperbolic Lens Antenna using 3D Printing Technology

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Thorell; Jonas Cederberg; [2020]
    Nyckelord :3D printing; Lens antennas; Hyperboliclenses; Permittivity measurement; Telecommunication;

    Sammanfattning : To increase capacity, lower latency, and boostdata rates, new higher gain antennas that can transmitmillimeter-waves are needed. Dielectric lens antennas arean attractive potential solution. LÄS MER

  2. 2. Entering the Anthropocene Through the Great American Novel: Dark Ecology in Don DeLillo's Underworld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Alexander Thorell; [2017]
    Nyckelord :DeLillo Anthropocene Underworld;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Male vs. Female Leadership and their Influence on Employee Motivation : The Case of Sandvik in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexander Thorell; Norbert Mindzak; [2016]
    Nyckelord :Transactional Leadership; Transformational Leaderships; Participative Leadership; Male Leadership; Female Leadership; Sandvik; Employee Motivation.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore and compare male vs. female leadership styles characteristics and how those leadership styles influence employee motivation. LÄS MER

  4. 4. CSR:s påverkan på kundrelationer : En fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Thorell; [2015]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; marknadsföring; kundrelationer; kunders värdeskapande; Ikea; välgörenhetskampanjer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: CSR:s påverkan på kundrelationer – en fallstudie om Ikeas CSR aktiviteters påverkan på kundrelationer. Kurs: Företagsekonomi III, marknadsföring, 15 hp, 2FE73E. Författare: Alexander Thorell Handledare: Prof. LÄS MER