Sökning: "Almqvist"

Visar resultat 16 - 20 av 316 uppsatser innehållade ordet Almqvist.

  1. 16. Hög tid för riskidentifiering : när bank- och försäkringsbolag migrerar sina lokala applikationer till molnet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Eliot Almqvist; Erik Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Application; Migration; Cloud; Risk; Banking; Insurance; Applikation; Migrering; Molnet; Risk; Bank; Försäkring;

    Sammanfattning : Bank- och försäkringsbolag på den svenska marknaden frångår sina traditionella lokala applikationer och har påbörjat den stora migreringen till molnet. Många svårigheter behöver tas i beaktande och syftet med den här studien var därför att bidra med kunskap kring vilka risker som kan identifieras till själva migreringen av lokala applikationer till molnmiljö. LÄS MER

  2. 17. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Almqvist; Daniel Michel; [2023]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; brand identity; brand image; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER

  3. 18. The great and green cosmetic choice : A quantitative study explaining behavioral intentions behind purchasing green cosmetic products.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Elin Almqvist; Tilde Larsson; [2023]
    Nyckelord :Green cosmetic products; TPB; Behavioral intentions; Sustainability; Consumer behavior;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this thesis is to explain the impacts of attitude, subjective normsand perceived behavioral control on Swedish consumers' intentions to purchase greencosmetics.Methodology - This thesis utilizes a multiple regression analysis based on an onlineself-completion questionnaire with respondents inside the sampling frame of SwedishMillennials and generation z consumers. LÄS MER

  4. 19. ESG Performance - Effect on acquisition premium

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Tintin Almqvist; Fredrik Wendt; [2022-07-01]
    Nyckelord :ESG; Environmental; Social; Governance; Mergers Acquisition M A ; Acquisition; Premium; Gender Diversity; Board Structure;

    Sammanfattning : From a target perspective we investigate how environmental, social and governance (ESG) performance affects the premium paid in acquisitions. ESG has been growing in importance during the last decade, and reporting of non-financial data is increasing. LÄS MER

  5. 20. The Strategic Work of SMEs: A ‘Strategy as Practice’ Study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Adnan Saltagic; Andre Almqvist; [2022-06-21]
    Nyckelord :Strategic Tools; Strategy; Strategic Planning; Practice; Practitioners; Praxis; Meetings; Workshops; Individual Research; SME; Risk Management; Scenario Planning;

    Sammanfattning : Previous research regarding the strategic work of SMEs is scarce and the research that does exist explains that SMEs do not spend much time on strategic planning. As such, our mission has been to investigate and examine more closely on how SMEs work with strategy and why. LÄS MER