Sökning: "Amanda Hellman"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Amanda Hellman.
1. Den förtrollande högläsningen : En kvalitativ studie om 10 lärares uppfattning om hur högläsning och boksamtal kan utveckla och stimulera språket och ordförrådet för elever i årskurserna 1–3.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka i vilken utsträckning högläsning och boksamtal får ta plats i undervisningen och hur de används i språkstimulerande arbete i årskurserna 1–3. Denna kvalitativa studie grundas på intervjuer av 10 lärare. LÄS MER
2. Skolmiljöns betydelse för elevernas lärande : En kvalitativ studie om möblers påverkan och inverkan på elevernas kunskapsinlärning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärares uppfattningar om samband mellan möblernas utformning och placering och elevernas kunskapsutveckling. Intervjuerna genomförs av lärare i årskurserna 1–3 som vi sammankopplar med ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
3. Matsvinn ur ett hushållsperspektiv : En kvantitativ studie om livsmedelsinköp i webbutik respektive fysisk livsmedelsbutik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Matsvinn är ett problem i hela livsmedelskedjan och existerar både på internationell och nationell nivå. Då hushållen står för den största mängden genererat matsvinn ville vi undersöka om olika sätt att handla på, påverkar mängden matsvinn genom att jämföra digital mathandel, som är ett nytt växande fenomen, mot att handla i fysisk livsmedelsbutik. LÄS MER
4. Förnuft och känsla : Synen på etik i den svenska kommunikationsbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Hur etik i marknadskommunikation ter sig och bör regleras är en ständigt aktuell debatt. Intresseorganisationer och allmänhet uttrycker ofta kritik och missnöje mot företag som kommunicerar pVi undersöker också hur representanternadisciplinerna reklam, PR och marknadsavdelning. LÄS MER