Sökning: "Anastasia Malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Anastasia Malmö.

  1. 1. Problemlösning i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Anastasia Vourvoulia Düberg; [2023]
    Nyckelord :teaching mathematics through problem solving; problem solving; Problemlösning; Japansk undervisning; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Ambitionen med detta arbete är att undersöka problemlösning som undervisningsmetod och dess eventuella påverkan på elevernas attityd kring matematik. Problemlösning kan, när den används och anpassas efter elevernas behov, vara ett fruktbart verktyg i matematikundervisning som gynnar lärandet och förståelse. LÄS MER

  2. 2. Förskolans måltider och barns sociala förmågor - förskolepedagogernas uppfattningar om måltider som främjande för barns sociala förmågor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anastasia Demertzi; [2020]
    Nyckelord :måltid; förskola; pedagogiskt verktyg; sociala förmåga; gemenskap;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka hur förskolepedagoger upplever att förskolans måltider fungerar som pedagogiskt verktyg för att främja barns sociala förmågor. Såväl myndighetstexter som tidigare forskning pekar på förskolemåltiders möjlighet att fungera som ett pedagogiskt verktyg. LÄS MER

  3. 3. Digital gaming as an extramural English activity. A study regarding gaming habits and the impact of playing digital games in English on Swedish third graders’ English vocabulary

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anastasia Bogdanova; [2019]
    Nyckelord :Extramural English; foreign language learning; vocabulary development; gaming habits; gender differences in gaming;

    Sammanfattning : Any activities where English can be encountered in outside of school, have been labeled by Sundqvist (2009) as “extramural English activities”. One of these activities is playing games (both digital and board games), which in accordance to the research by Sundqvist (2009) and Sundqvist and Sylvén (2012) has a great impact on the learner’s English proficiency. LÄS MER

  4. 4. Teacher and Teacher Student Beliefs on Using Code-Switching in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Gustavsson; Anastasia Karakitsos; [2019]
    Nyckelord :Code-switching; Teacher beliefs; Multilingual classrooms; Multilingual strategies; Multilingualism; Plurilingualism; EFL teaching; Teacher student beliefs;

    Sammanfattning : This study explores teacher student and in-service teacher beliefs about using code-switching in the English language classroom. Language classrooms have long adopted amonolingual approach. LÄS MER

  5. 5. Free from what? Limitations on Free Play

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Atle Lindskoug; Anastasia Niemi; [2019]
    Nyckelord :Free Play; Limitation; Preschool; Foucault; National curriculum; Power;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur den fria leken på svenska förskolor är begränsad för att gå i linje med förskolans uppdrag som det är presenterat i läroplanen. För att uppnå detta har vi intervjuat sju förskollärare på två svenska förskolor angående deras syn på den fria leken och hur den är begränsad. LÄS MER