Sökning: "Andrea Grön"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Andrea Grön.
1. Offshore Hydrogen Production and Storage for Wave Energy Application : A Techno-Economic Assessment for a Japanese Context
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : There is a well-established market for hydrogen, mainly for refining purposes, producing chemicals, and producing fertilizers. Today, almost all hydrogen is sourced from fossil fuels, with less than 1% of hydrogen sourced from renewable sources. LÄS MER
2. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER
3. God vattenkvalitet för kommande generationer? : En undersökning om samspelet mellan myndighet, gruvindustri och allmänhet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Intresset för prospektering ökar i Sverige i takt med att efterfrågan på mineral och metaller till en grön omställning stiger. Samtidigt som gruvdriften kan komma att öka står den redan idag för miljömässiga utmaningar, inte minst till vatten då en av gruvdriftens största miljöpåverkan är utsläpp till vattenförekomster. LÄS MER
4. Konsumenters föreställningar kring ekologiskt vin
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolanSammanfattning : I Sverige har konsumenter blivit allt mer medvetna om miljön. Det är inte bara konsumenterna som har blivit medvetna, även företagen. Systembolaget är ett företag som ständigt jobbar med att utveckla ett ekologiskt sortiment då de vill att de skall passa alla. LÄS MER
5. Varumärkets personlighet : En kvalitativ studie om hur konsumenter tillskriver varumärken personlighetsdrag beroende på logotypens färg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studies syfte är att öka förståelsen för vilka personlighetsdrag konsumenter tillskriver varumärken beroende på logotypens färg. Metod: Eftersom studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har en kvalitativ metod använts och färgerna blå, grön, gul, röd och svart har legat till grund för undersökningen. LÄS MER