Sökning: "Butikexponering"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet Butikexponering.

  1. 1. Trender, ett verktyg i heminredningsföretagets marknadsföring? : En fallstudie om relationen mellan trender och marknadsföring på heminredningsmarknaden med huvudfokus på Åhléns hemavdelning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kärolin- Lii Kaljula; [2015]
    Nyckelord :Trends; Marketing mix; Home furnishing industry; Åhléns; Social media; Store displays; Trends lifecycle; Interactive communication; Consumers buying process; Customer focus; Trender; Marknadsföringsmix; Heminredningsbranschen; Åhléns; Sociala medier; Butikexponering; Trendernas livscykel; Interaktiv kommunikation; Konsumenternas köpprocess; Kundfokus;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilken roll trender har i heminredningsföretagets marknadsföring och få en större förståelse för hur trender kan användas som ett marknadsföringsverktyg inom heminredningsmarknad. Metod: Studien bygger på en kvalitativ metod med semistrukturerade djupintervjuer och observationer. LÄS MER