Sökning: "Cecilia Höglund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Cecilia Höglund.

  1. 1. Greening for All - A Path towards social justice in green urban planning : A combined qualitative interview study and text analysis with a focus on the municipality of Jönköping

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Linnéa Blomqvist; Cecilia Höglund; [2023]
    Nyckelord :Green areas; green structure; accessibility; densification; social justice; environmental justice; Jönköping municipality; Agenda 2030; climate changes; Grönområden; grönstruktur; tillgänglighet; förtätning; social rättvisa; miljörättvisa; Jönköpings kommun; Agenda 2030; klimatförändringar;

    Sammanfattning : Maintaining and achieving a sustainable city is today a challenge, specifically as urbanisation and climate change continue to increase. Green cities are an opportunity to achieve a sustainable society. LÄS MER

  2. 2. Effectiveness in the pandemic : A study of the development of a serious game to facilitate remote meetings

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Cecilia Höglund; [2021]
    Nyckelord :Gamification; serious games; remote work; remote meetings; personality;

    Sammanfattning : The study evaluated if gamification could facilitate remote work with delimitations in digital remote meetings through a serious game. The serious game was developed based on previous research, and a conducted pre-study mainly examined remote work experience. LÄS MER

  3. 3. Rött till blått – Grafisk kommunikation i marknadsföring för mobilspel : Undersökning av preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Cecilia Höglund; Elina Tjäder; Tilla Segerstedt; [2020]
    Nyckelord :Färgtemperatur; Genus; Personlighet; Marknadsföring; Mobilspel;

    Sammanfattning : Studien ämnar att genom en explorativ undersökning undersöka om preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel kunde finnas hos unga vuxna. Till undersökningen skapades ett fiktivt mobilspel presenterat i åtta reklamkampanjer anpassade för variabler till genus innehållandes två olika tematiker, feer och monster. LÄS MER