Sökning: "Cultural engagement"

Visar resultat 1 - 5 av 249 uppsatser innehållade orden Cultural engagement.

  1. 1. Spela efter, för och emot noter på elgitarr : Gymnasieelevers diskursiva uppfattningar kring notläsning på elgitarr

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Elias Hellgren; [2024]
    Nyckelord :discourse analysis; discursive psychology; electric guitar; electric guitar instruction; high school students; sheet music; sheet music instruction; diskursanalys; diskurspsykologi; elgitarr; elgitarrundervisning; gymnasieelever; notläsning; notläsningsundervisning;

    Sammanfattning : I det här självständiga arbetet framkommer det att notläsning inte alltid ses som någonting nödvändigt av elgitarrelever på gymnasiet, men det finns vissa tillfällen de värderar det högt. I det här självständiga arbetet undersöks diskursiva uppfattningar och diskursivt innehåll i gymnasieelevers utsagor kring notläsning på elgitarr. LÄS MER

  2. 2. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  4. 4. Business Model Innovation for Energy Communities : A Cross-Comparative Analysis with the Business Model Canvas in the Swedish energy market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sohel Abdu; [2024]
    Nyckelord :Energy Communities; Renewable Energy Systems; Business Model Canvas Innovation; Swedish Energy Policy; Prosumer engagement; Circular Energy Economy; Smart Energy Technology; Sustainable Energy Transition.; Energigemenskaper; Förnybara Energisystem; Affärsmodells Canvas Innovation; Svensk Energipolitik; Prosumer engagemang; Cirkulär Energi Ekonomi; Smart Energiteknik; Hållbar Energi Övergång;

    Sammanfattning : This thesis undertakes a thorough exploration of business models for energy communities, specifically tailored to the unique requirements of the Swedish energy sector. Its objective is to identify and evaluate global business models for energy communities, focusing on their applicability within Sweden's regulatory, market, and socio-cultural contexts. LÄS MER

  5. 5. Linking for Peace. An affordance perspective of LinkedIn as an instrument for peace professionals to advance constructive conflict resolution and transformative efforts

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Jasmine Traore; [2023-11-22]
    Nyckelord :Affordances; Human Computer Interaction HCI ; Peace and Conflict Research;

    Sammanfattning : Has LinkedIn become the platform for a global community of practice for peace professionals? Does it have the potential to be? An inductive approach to Reflexive Thematic Analysis (RTA) following Braun and Clarke’s six-phase methodology was used as an analytic instrument on empirical data from 13 semi-structured interviews with professionals in peace mediation, using the theoretical lens of affordances. The participants in the study were found to use LinkedIn to create and sustain meaningful connections globally and across sectors, learn from empirical knowledge, stories and insights from others and explore economic opportunities. LÄS MER