Sökning: "David Lu"

Visar resultat 21 - 25 av 860 uppsatser innehållade orden David Lu.

  1. 21. Towards Bias-Free AI-Supported Decision-Making: Exploring Organisational and Technology Characteristics for Algorithmic Bias Mitigation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :David Lohyna; Anna Pico Oristrell; [2023]
    Nyckelord :Algorithmic Bias; AI-Supported Decision-Making; Organisational Characteristics; Technology Characteristics; Business and Economics;

    Sammanfattning : With the growing adoption of data analytics and powerful algorithms in organisational decision-making, the ethical concerns surrounding algorithmic bias have become increasingly apparent. This research aims to explore the extent to which organisational characteristics (e.g., laws, policies, norms, and standards) and technology characteristics (e. LÄS MER

  2. 22. Identification of Fibers in Micro-CT Images of Paperboard Using Deep Learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Hållfasthetslära; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :David Rydgård; [2023]
    Nyckelord :Fiber networks; Paperboard mechanics; Deep learning; Tomography; Image analysis; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis project explores the possibility of using deep learning to segment individual fibers in three-dimensional tomography images of paperboard fiber networks. We test a method which has previously been used to segment fibers in images of glass fiber reinforced polymers. LÄS MER

  3. 23. Kamratskap före uniform: En kvalitativ studie av värnpliktigas identifiering med Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Hedqvist; Louise Lundin; Clara Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; social identitetsteori; gemenskap; arbetsgivarmarknadsföring; arbetsgivarvarumärke; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Kamratskap före uniform Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: David Hedqvist, Louise Lundin och Clara Nilsson Handledare: Erik Schultz Fem nyckelord: Försvarsmakten, social identitetsteori, gemenskap, arbetsgivarmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke. Forskningsfrågor: Hur påverkar de tidigare värnpliktigas uppfattningar om arbetsgivarvarumärket deras identifiering med Försvarsmakten? (och) Vad har detta för konsekvenser för bibehållandet av personal? Syfte: Vi ämnar att undersöka Försvarsmaktens arbetsgivarvarumärke med ett social identitetsteori- perspektiv, för att skapa en förståelse kring utmaningarna som Försvarsmakten står inför gällande bibehållande av personal. LÄS MER

  4. 24. AI-sammanfattade klagomål på hälso- och sjukvård

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :David Aho; Leah Nhieu; [2023]
    Nyckelord :Dataset; AI models; Natural Language Processing; Text summarization; Machine Learning; BART; PEGASUS; T5; Flan-T5; GPT-Sw3; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utfördes i samarbete med Patientnämnden Skåne, som är en av Region Skånes fristående förvaltningar. Patientnämnden ansvarar bland annat för hantering av patienters klagomål om hälso- och sjukvård som tillhör Region Skåne. Att sammanfatta klagomål är en av uppgifterna inom hanteringen av klagomål. LÄS MER

  5. 25. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Adwani; Moa Ekberg; Antonia Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet; Design; Digital Storytelling; Reklamfilmer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER