Sökning: "Emely Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Emely Nilsson.

  1. 1. Strategies to promote interaction

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hanna Nilsson; Emely Malmberg; [2018]
    Nyckelord :EFL; Communicative strategies; Interaction; Communication; Sociocultural theory;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how teachers use strategies to promote interaction. It is our ambition to find out how teachers perceive interaction and how they think their students may benefit from their use of strategies. The sociocultural theory on learning is used as a theoretical framework for this study. LÄS MER

  2. 2. Medarbetarskap ur ett kommunikativt perspektiv. - En observationsstudie med fokus på samspel och dialog på ett mikroföretag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Emely Flyborg; Sophie Pettersson; [2016-01-22]
    Nyckelord :medarbetarskap; kommunikation; lärande; interthinking; dialog; samspel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att se hur ett gott (myndigt) medarbetarskap, med särskilt fokus på kommunikation och samspel, kan framträda i en verbal kommunikation under ett personalmöte. Detta gör vi för att kunna tillföra forskningen ett kompletterande metodologiskt perspektiv då metoderna för att studera fenomenet medarbetarskap är få, samt fokuserar på det ur en delvis psykologiserande och subjektiv synvinkel (Bertlett, 2011; Giljam & Nilsson, 2011; Seeholm & Salomonsson, 2006). LÄS MER

  3. 3. Barns lek och lärande i utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Dorentina Gashi; Emely Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Lek; Lärande; Utomhusmiljö;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att beskriva förskollärares syn på barns lek och lärande i utomhusmiljö på förskolor med inriktning på utomhuspedagogik, samt på förskola utan inriktning. I denna studie har vi samlat in empiriskt material från förskollärare, med hjälp av fyra kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Få män i förskolan! : En studie av gymnasieungdomars reflektioner kring få män i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emely Nilsson; Mariah Johansson; [2013]
    Nyckelord :gymnasieungdomar; manliga förskollärare; jämställdhet; genus;

    Sammanfattning : Denna studies syfte har riktat sig till att undersöka vad gotländska gymnasieungdomar har för åsikter angående diskursen få män i förskolan. Vilka orsaker identifierar ungdomarna? Vilka redan genomförda åtgärder anser de skulle locka fler män till yrket? Vilka förväntningar identifierar de att männen i förskolorna bär på? Metoden som använts för att undersöka dessa frågor har varit enkät då studien önskat undersöka ett hundratal gymnasieungdomars åsikter. LÄS MER

  5. 5. Nästa destination, talent management! – Att upptäcka och behålla talangfulla medarbetare inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Nilsson; Emely Svensson; Caroline Bengtsson; [2012]
    Nyckelord :talent management; talang; konkurrensfördelar; turismbranschen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Dagens komplexa ekonomi med ökad mobilitet av arbetskraft har lett till ökad konkurrens om talangfulla medarbetare samt till att välutbildad och skicklig arbetskraft efterfrågas i allt större utsträckning. De här faktorerna har drivit fram den nya HR- strategin, talent management som berör identifiering, attrahering, utveckling och bibehållning av talanger. LÄS MER