Sökning: "Erik Borgström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Erik Borgström.
1. När människan försvinner - En studie om själv-avhumaniseringens roll i sambandet mellan politisk extremism och radikalisering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study examines the role of self-dehumanization in relation to political extremism and radicalization. Our research question was, "Does self-dehumanization on group and individual level influence the dynamics between political extremism and radicalization?" We also wanted to confirm that there is a correlation between radicalization and extremism, and does self-dehumanization on group and individual level influence the dynamics between political extremism and radicalization? The study was conducted through an online survey disseminated via social media platforms and student-oriented media. LÄS MER
2. Restaurering av grässandhedar genom aktiv markstörning - en jämförelse av florans kolonisation av plöjningar och sandblottor på Revingefältet utanför Lund
Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologiSammanfattning : The conservation value of sandy habitats for a flora and fauna adapted to open, light, dry, warm, and often nutrient-poor conditions, is well recognized. Today this environment is threatened by lack of disturbance, fragmentation and exploitation, acidification and increased levels of nitrogen and phosphorus. LÄS MER
3. Maxflödesalgoritmer i Java : En studie av vikten att välja rätt algoritm och datastruktur för att minimera körtiden för exakta maxflödesalgoritmer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Maxflödesproblemet har många praktiska tillämpningar och probleminstanserna kan bli mycket stora. Effektiva implementationer är därför nödvändigt för att körtiden inte ska bli alltför hög. LÄS MER
4. Gymnasieelevers begreppsuppfattning i biologi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Det finns lärare som planerar sin undervisning utan att undersöka hur effektiv den är i att komma till rätta med studenternas missuppfattningar. En lärare som vet vilka missuppfattningar som är vanliga och leder till felaktiga svar tror jag har större möjlighet att utforma undervisningen på ett sätt som får eleverna att göra sig av med sina missuppfattningar och därmed svara rätt. LÄS MER