Sökning: "Ernst Stark"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ernst Stark.

  1. 1. "Här sitter jag och känner in rummet" : - Estetik, ledarskap och diskurser i Sommar med Ernst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Emma Norrby Andersson; [2023]
    Nyckelord :Kapital; diskurs; folkhem; svenskhet; Ernst Kierchsteiger;

    Sammanfattning : Bland Tv4-s så kallade livsstilsprogram finner man programmet Sommar med Ernst. Programledaren och designern Ernst Kirchsteiger renoverar och förskönar olika vackert belägna hem, ofta sommartorp. För många svenskar är Sommar med Ernst förknippat med svensk sommar, och Ernst har blivit en symbol för en viss svenskhet. LÄS MER

  2. 2. Hotet mot husfriden. En kvalitativ innehållsanalys av makeoverprogrammen Sommar med Ernst och Äntligen Hemma ur ett queer- och heteronormativitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Svensson; [2013]
    Nyckelord :reaktioner; maskulinitetskonstruktioner; gränsöverskridande maskulinitet; tv; makeoverprogram; manskonstruktioner; avvikande identitet; sociala medier; könskonstruktioner; genus; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag studerat två populära svenska makeoverprogram som visats på TV4 under 2012. De två programmen är: Sommar med Ernst med huvudprogramledaren Ernst Kirschsteiger och Äntligen Hemma med huvudprogramledaren Martin Timell. LÄS MER

  3. 3. Big Branding -En studie om extern employer branding i revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Flygelring; Jens Synneby; [2012-06-05]
    Nyckelord :Employer branding; revisionsbranschen; attrahera; studenter; Götebog;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Revisionsbranschen står inför massiva nyanställningsbehov. Samtidigt har revisorsyrket, under de senaste åren, blivit allt populärare bland ekonomistudenter. Utmaningen för branschen ligger istället i att attrahera och rekrytera den mest talangfulla personalen. LÄS MER

  4. 4. CSR och så kallade oetiska företag : – en oförenlig kombination?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dhani Bhasin; Jakob Jorstedt; [2011]
    Nyckelord :CSR; samhällsansvar; hållbarhetsredovisning; årsredovisning; kommunikation;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), företags sociala ansvar, har blivit ett allt mer omdiskuterat ämne sedan 1990-talets början. Denna uppsats visar på att kommunikation av CSR är någonting som även så kallade oetiska företag har engagerat sig inom. LÄS MER

  5. 5. Big Four Branding : Revisionsbolagens användande av evenemang och frontpersoner i sitt employer branding-arbete

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emmie Johansson; David Augustsson; [2008]
    Nyckelord :Employer branding; employer brand; evenemang; event marketing; frontpersoner;

    Sammanfattning : Inom kunskapsbaserade yrken är det viktigt att rekrytera kompetent personal. Med hjälp av employer branding ökar möjligheten för företag att stärka sin attraktionskraft mot framtida potentiell arbetskraft. LÄS MER