Sökning: "Får jag vara med inkluderande"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Får jag vara med inkluderande.

  1. 1. En förskola för alla : En kvalitativ studie om inkludering i förskolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Therese Engstrand; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skolverket (2021b) skriver att förskolan ska vara likvärdig för alla. För att kunna uppfylla detta krävs utbildad personal och resurser utifrån barnens behov. Resultatet i min studie visar att samtliga respondenter anser att förskolorna har brister i att anpassa verksamheten så att alla får samma utbildning. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares uppfattningar, bemötande och inkluderande av tysta barn : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hannah Kronvall; [2023]
    Nyckelord :Blyga barn; delaktighet; förskola; förskollärares agerande; förskollärares uppfattningar; inkludering; relationer; tysta barn.;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien är jag uppmärksammat att det finns en ojämn balans i vilka barn som får mest utrymme i förskolan, vilket kan ses som ett osynligt problem. Syftet med undersökningen är att synliggöra några förskollärares uppfattning, bemötande och inkluderande av de tysta barnen i förskolan. LÄS MER

  3. 3. Att skapa ett utflyktsmål för ett ökat välmående : Ett designförslag på en ny stadslekplats i Björksätra, Sandvikens Kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Malin Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Lekplats; barnhälsa; hållbarhet; ökat välmående; parkplanering; lekutrustning;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats får ni följa mitt arbete och de olika metoderna jag använt för att ta fram ett förslag på en ny stadslekplats åt Sandvikens kommun. I diskussion med kommunens parkingenjörer kom jag fram till att designförslaget ska appliceras på en kommunägd mark i Björksätra, Sandvikens kommun. LÄS MER

  4. 4. ”…om jag har en samhörighet runt det här bordet så kan jag känna mig inkluderad.” : Två särskilda undervisningsgruppers arbete med integrering och inkludering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Elizabeth Landström; Anna Pohjanen; [2023]
    Nyckelord :inkludering; integrering; särskilt stöd; särskild undervisningsgrupp;

    Sammanfattning : Elever ska undervisas i ordinarie undervisningsgrupp så långt det är möjligt men kan som särskilt stöd bli placerade i särskild undervisningsgrupp för att få sina behov tillgodosedda enligt skollagen (SFS 2010:800, 3:e kap. 11§). LÄS MER

  5. 5. ”What a journey” : Ett autoetnografiskt utforskande av att använda AI-stöddaverktyg under engestaltande process

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Henrik Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :AI; Gestaltning; ChatGPT; Midjourney; Generativ AI; Tonsättning; Filmproduktion; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : I dagens samhälle talas det dagligen i media om AI, både som hot och möjlighet, och det kommer nya verktyg och AI-stöd hela tiden. Men hur är det att faktiskt använda dessa i en gestaltande process? Vilka frågor och problem möter jag som kreatör när jag vill använda mig av AI-stödda verktyg? Kan jag lita på resultatet som jag får från verktygen? Kan jag lita på leverantörerna och de resultat som produceras. LÄS MER