Sökning: "Filip Wikström"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Filip Wikström.
1. "The Uphill AI Contract Challenge The Intra-Active Task: Reimagining Contracts"
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The traditional contract theories are insufficient to handle the challenges Artificial Intelligence (AI) is currently causing and will continue to cause to contract law. These challenges involve problems concerning the subject/object divide, agency, the embedding of legal code into interactive programming code, and ethical aspects concerning the transfer of power away from lawyers. LÄS MER
2. Art vs. Content : Balansen mellan hobby och yrke inom digital medieproduktion
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Digital media producers operate in a constantly evolving digital world, that repeatedly presses for exploitation, but also creates opportunities for exploration. These two logics are fundamentally different, however could play a big role in promoting long-term sustainable growth if balanced correctly. LÄS MER
3. Attityder gentemot mångfald : En jämförelse mellan en kvinnodominerad och en mansdominerad organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka och jämföra en kvinnodominerad och en mansdominerad organisations explicita attityder gentemot mångfald på arbetsplatsen. Till studien användes Workplace Diversity Survey för att mäta enskilda personers attityder, deras resultat sammanställdes till ett gemensamt medelvärde och utgjorde organisationens attityd gentemot mångfald. LÄS MER
4. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER
5. Leaders of the Level Playing Field - Testing the applicability of a theoretical framework from sports management theory in an eSport context
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : ESports, or the competitive play of video games, is a growing global phenomenon that has captured the interest of many scholars of different academic fields. Previous research suggests that there is a link between leadership in sport and eSport organizations. LÄS MER