Sökning: "Forum Theatre"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Forum Theatre.

  1. 1. "Digital Theatre" and "Cyber Theatre" in Drama Education at School : A study of 2 performance projects at a High-school in Eberswalde, Germany

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Michalis Georgiou; [2021]
    Nyckelord :Drama Education; COVID-19; digital theatre; spatial experience; cyberperformance; cyberspace; interaction; reflection; spectator; chat-forum.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to highlight: 1. how the introduction of new technologies in Drama Education at school can renew the context in which performance projects take place and 2. how the constraints imposed by a pandemic, such as those caused by COVID-19, can be overcome through cybertheatre. LÄS MER

  2. 2. “How to Talk to Dragons” Insights into the Praxis of an Inter-Cultural Shadow Puppet Theatre Play

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Bjela Proßowsky; [2020]
    Nyckelord :participatory art projects; inter-cultural encounters; Sbek Touch; shadow puppetry; cultural diversity; non-verbal communication; alternative development; dragons; The Practice of Love ;

    Sammanfattning : Cultural diversity in a global community demands our tolerant understanding of one another. Participatory art projects can be instrumental in facilitating equal-footing en­counters and creative communication between people from different cultures that transcend language barriers. LÄS MER

  3. 3. Att gräva där man står : En studie om målsättningar hos utövare av de förtycktas teater på en samhällelig och individuell nivå

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Anna Olofsson; [2014]
    Nyckelord :theatre of the opressed; De förtrycktas teater; forumteater; teater för förändring; drama; dramapedagogik.;

    Sammanfattning : Att gräva där man står är en kvalitativ och hermeneutisk studie som undersöker vad utövare av de förtrycktas teater har för målsättningar och vad de vill förändra. Intervjuer ifrån åtta utövare/teatergrupper i Brasilien och Argentina kategoriseras i resultatdelen utifrån sex olika målsättningar: skapa forum, politisk förändring, att gräva där man står, anpassning och terapi,personlig utveckling, styrkan i att arbeta i grupp. LÄS MER

  4. 4. Joker och forumspelspedagog : yrkestillvaro i variation

    Magister-uppsats,

    Författare :Agneta Josephson; [2010]
    Nyckelord :Theatre of the Oppressed; Joker; Forum Theatre; Forum play pedagogue; Practical Knowledge; Discrimination; Antioppressive Pedagogy; Drama pedagogue; Essay; Reflection; Phenomenology; Language constructions; Forumteater; Forumspel; Joker; Normer; Normkritik; Normkritisk pedagogik; Makt; Praktisk kunskap; Dramapedagogik; Dramapedagog; Fenomenologi; Tankestil; Teater för förtryckta; Diskriminering; Breyta; Essä; Reflektion; Språkliga konstruktioner;

    Sammanfattning : By means of text creation I approach, reflect upon and try a number of aspects of my own professional existence as a joker in forum theatre and as a forum play pedagogue.This essay is structured like the days of a week and it specifically relates three problematic situations: first, a Monday containing a case of discrimination during the performance, then, a glimpse from a Wednesday when I failed to use the time with enough consideration of our common work and, finally, a Thursday when I was professionally questioned. LÄS MER

  5. 5. Teater som forum för elevers sociala och konstnärliga utveckling : Ett relationellt perspektiv, en inkluderande verksamhet och interaktiva processer i teater på gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditioner

    Författare :Martin Lange; [2010]
    Nyckelord :Teater; drama; scenisk gestaltning A; relationellt perspektiv; inkludering; interaktiva processer;

    Sammanfattning : Abstract Material collected or created through observations, discussions and interviews with a group of students studying theatre in the fist year of upper secondary school formed the base for this paper. The students that took part in the observations showed a variety of motivations for the studies in theatre, but the major aim was to obtain qualifications for further studies at university. LÄS MER