Sökning: "High-stake"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet High-stake.

  1. 1. Hur lärare påverkas av ansvarsutkrävande beslut och tester : En systematisk meta-aggregerad litteraturgenomgång

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Björn Svensson; [2024]
    Nyckelord :Accountability; teacher; perception; tests; VAM; Ansvarsutkrävande; Lärare; Upplevelser; tester; VAM;

    Sammanfattning : Bakgrund och mål – Tidigare studier har visat att Value-Added Model (VAM) har metodologiska brister och tillsammans med high stake tesing kan både skolor och personal påverkas på oönskade sätt. Denna studies avsikt har varit att undersöka vetenskapliga studier, som omfattat lärares upplevelser av beslut som medförde stora konsekvenser vid införande och tillämpning testresultat och utvärderingar på skolor baserad VAM Metod – Systematisk databassökning genomfördes i Eric 2023-03-10 för studier på engelska. LÄS MER

  2. 2. Computationally Efficient Explainable AI: Bayesian Optimization for Computing Multiple Counterfactual Explanantions

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Giorgio Sacchi; [2023]
    Nyckelord :Explainable AI; Counterfactual Explanations CFEs ; Bayesian Optimization BO ; Black-Box Models; Model-Agnostic; Machine Learning ML ; Efficient Computation; High-Stake Decisions; Förklarbar AI; Kontrafaktuell Förklaring CFE ; Bayesiansk Optimering BO ; Svarta lådmodeller; Modellagnostisk; Maskininlärning; Beräkningsmässigt Effektiv; Beslut med höga insatser;

    Sammanfattning : In recent years, advanced machine learning (ML) models have revolutionized industries ranging from the healthcare sector to retail and E-commerce. However, these models have become increasingly complex, making it difficult for even domain experts to understand and retrace the model's decision-making process. LÄS MER

  3. 3. Discursive Identities in Foreign Policy : A poststructuralist discourse analysis of the EU’s foreign policy discourse on China at the time of war

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sara Lindholm; [2023]
    Nyckelord :identities; foreign policy; discourses; discourse analysis; European Union; EU; China; poststructuralism;

    Sammanfattning : How do shifting geopolitical landscapes influence foreign policy discourses and identities of international actors? This thesis analyses the discursive identities constructed in the European Union’s official foreign policy discourse on China since Russia’s full-scale invasion of Ukraine. The EU-China relationship is complex, and recent literature has identified that the EU’s discourse toward China has become more assertive and securitized. LÄS MER

  4. 4. Loneliness - a part of the role as a CEO. A qualitative study comparing causes of CEO loneliness in startups and established firms

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Maximiliam Lind; Alexander Fioretos; [2023]
    Nyckelord :CEO; Loneliness; Startup; Established firm;

    Sammanfattning : Through a qualitative study, this thesis aims to explore how the causes of CEO loneliness differ between startups and established firms. The study is based on a sample of 10 individuals who have experienced the CEO role in both contexts. LÄS MER

  5. 5. Exploring the associations of students' intrinsic and extrinsic motivation towards high-stake tests in Physical education. : a correlational study using Self-Determination Theory

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Leonardo Hansson; Simon Riesler; [2022]
    Nyckelord :Academic Motivation Scale; Motivation; Self-Determination Theory; High-Stake Tests; Physical Education; Intrinsic Motivation; Extrinsic Motivation;

    Sammanfattning : This study explored the associations of students’ intrinsic and extrinsic motivation towards high-stake tests in Physical education. The study collected data with questionnaires from 81 Swedish compulsory school students. The questionnaires in this study were based on the Academic Motivation Scale. LÄS MER