Sökning: "Hur värderar man ett företag"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Hur värderar man ett företag.
1. Kompetensåterföring inom samverkansprojekt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Bakgrund: Samverkan: Samverkansprojekt blir allt mer och mer vanligt för större infrastrukturprojekt i Sverige. I ett samverkansprojekt samarbetar de olika aktörerna för att tillsammans arbeta fram till ett gemensamt mål och dessa projekt har flera fördelar, bland annat ökad transparens och ofta högre kvalitet. LÄS MER
2. En studie om kvinnor i ledande positioner i en mansdominerad bransch
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med följande kandidatuppsats är att skapa förståelse för vad kvinnor i ledande positioner i mansdominerade branscher värderar hos en arbetsgivare, vilka utmaningar de stöter på i sin roll samt bidra med förslag på hur man kan attrahera fler kvinnor till dessa positioner. Denna undersökning anses viktig då kvinnor idag är underrepresenterade i dessa positioner trots att flertalet studier tyder på att jämställda ledningsgrupper är lönsamt för både individen, organisationen och samhället i stort. LÄS MER
3. Prioriteringar vid förvärv av gröna fastigheter till portföljen för ett nystartat fastighetsbolag : En fallstudie i Sverige
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Denna studie undersöker området för gröna fastigheter och hållbarhet, vilket idag ligger i tiden för de flesta fastighetsbolag. Nya krav och regler ihop med en större medvetenhet hos aktörer och intressenter gör att fastighetsbolag idag jobbar mer och mer med gröna investeringar. LÄS MER
4. Granbarkborrens påverkan vid fastighetsförvärv
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Kraftigt avvikande nederbördsmängder, höjda temperaturer och torka under 2018 skapade nya förutsättningar för skogsbruket och den växande skogen. Torkstressade granar skapar förutsättningar för granbarkborren att angripa och döda dem på kort tid. LÄS MER
5. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER