Sökning: "International Entrepreneurship Theory"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden International Entrepreneurship Theory.

  1. 11. E-bike users are lazy… and healthy : A study in consumer behaviour on the symbolic values of e-bikes, why some want e-bikes and others avoid them.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Joel Ahlbom; Daniel Andersson; [2019]
    Nyckelord :Marketing; International marketing; segment; sales; electric bicycles; E-bikes; Pedelec; User imagery; ideal social self-image congruence; brand avoidance; symbolic consumption; symbolic brand avoidance; Marknadsföring; elcyklar; miljö; typiska användare; varumärke;

    Sammanfattning : Research question: To examine what aspects affect some consumers to avoid e-bikes and others to desire them. Purpose: The main purpose of this study is to see if e-bikes have a symbolic value. We aim to see if e-bikes is associated as an environmentally friendly product. We will examine stereotypes and brand avoidance. LÄS MER

  2. 12. Squaring the Circle: Norm Diffusion in Sustainable Development; The Case of Circular Economies.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jessica James; [2019]
    Nyckelord :Circular Economy; Norm Diffusion; Sustainable Entrepreneurship; Sustainable Development; Constructivism; Development Cooperation; Actors; Global South; Social Sciences;

    Sammanfattning : Environmental degradation, biodiversity loss and climate change are critical issues currently facing modern society; in order to mitigate against further damage and in attempt to reverse human-induced effects, a paradigmatic shift is required. Sustainable development functions as the dominant discourse in guiding such mechanisms as the circular economy in achieving the conservation of the planet. LÄS MER

  3. 13. Hur använder företag CSR i rekryteringsprocessen och för att påverka deras image som arbetsgivare? : En kvalitativ fallstudie på tre hållbarhetsfö̈retag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Henry Nielsen; Anton Dusén; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Employer Branding; Rekryteringsprocessen; Person Organizational Fit; Signal Theory; Human Resource Management;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med hjälp av lämpliga teorier och intervjuer med företag erbjuda en förståelse kring hur företag använder Corporate Social Responsibility i deras rekryteringsprocess samt hur innehållet används för att påverka företagets image som arbetsgivare  .... LÄS MER

  4. 14. Cloud Computing och entreprenörskap i svenska startups

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Per Näsström; Oliver Andersson; [2018]
    Nyckelord :Cloud Computing; Entrepreneurship; Startup; Cloud Computing; Entreprenörskap; Startup;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur svenska startup företag ser på Cloud Computing-teknologins möjligheter att främja deras entreprenörskap. För att undersöka detta har semistrukturerade intervjuer hållits med sex svenska startups i olika branscher. LÄS MER

  5. 15. Overcoming liabilities in a psychic distant market. The case of Swedish SMEs in Singapore.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Malin Hellström; [2017-07-27]
    Nyckelord :SMEs; Newness; Smallness; Foreignness; Singapore; Psychic distant market; Born Global; International New Venture; International Entrepreneurship;

    Sammanfattning : More and more SMEs are taking the step to become global- However, their internationalisation processes are said to be more challenging than MNE. Not only do they suffer from liability of foreignness but also from liability of smallness and newness when entering a foreign market. LÄS MER