Sökning: "Jens Andersson"
Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade orden Jens Andersson.
11. För alltid elev.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay examines which civic ideals that are described in the Swedish nine-year compulsory school, the journal from the Swedish Teachers Union and the journal from the National Union of Teachers in Sweden. One of the most important tasks for the nine-year compulsory school is to educate future citizens, however, other actors strive to influence the values and ideals during this education. LÄS MER
12. Goodwill-nedskrivningar : Ett standardenligt samband med framtida kassaflöden, eller ett utrymme för godtyckliga antaganden?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur nedskrivningar av goodwill påverkar de framtida kassaflödena för svenska börsnoterade företag samt om det kan finnas agent-teoretiska problem eller resultatmanipulerande incitament som påverkar relationen mellan goodwill och de framtida kassaflödena. I och med att studiens urval består av svenska börsnoterade bolag är IFRS det applicerbara regelverket där studien använder sig av ett kvantitativt tillvägagångsätt för att med ett deduktivt angreppssätt söka svar på de frågeställningar som finns. LÄS MER
13. Bli ditt framtida jag!
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I uppsatsen undersöks vilken typ av medborgare som fostras i den svenska grundskolan. En av grundskolans viktigaste uppgifter är att fostra framtidens medborgare, och det finns även åtskilliga aktörer som vill påverka vilka ideal och värden som ska genomsyra skolans fostran. En av dem är Svenskt Näringsliv. LÄS MER
14. Att vara och bli sedd : En studie om ungdomars föreställningar om medborgarskap
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Bland Jackpottar och extra spins : -En analys av hur spelföretag försöker locka kunder samt hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmer.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka vilka kommunikationsstrategier som används i reklamfilmer för spelbolag samt vilka gemensamma drag och olikheter som finns i de olika spelbolagens marknadsföring då tv-reklam utgör mediet. Jag har i min uppsats besvarat följande frågeställningar: • Hur byggs reklamfilmerna upp för att locka specifika målgrupper att spela på just deras sajter? • Hur gestaltas manligt och kvinnligt i reklamfilmerna? Jag har analyserat fem reklamfilmer från fem olika spelföretag; Karamba, Maria, Jackptjoy, Vera & John samt Mr Green. LÄS MER