Sökning: "Jesper Jarl"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jesper Jarl.
1. ”Noll-komma-tio är ju mycket större än noll-komma-nio!” : En kvalitativ studie om kritiska aspekter av tal i decimalform för elever i årskurserna 4–5
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping UniversitySammanfattning : I årskurserna 4–6 ska eleverna genomgå en progression att lära sig hur rationella tal och tal i decimalform är uppbyggda. Forskning har visat att det kan uppstå flera svårigheter och missuppfattningar kring området, bland annat veta siffrors olika platsvärde. LÄS MER
2. The effect of sponsored equity research on stock prices
Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This paper examines the effect from issuer-sponsored equity research on stock prices in Sweden. This kind of reports has risen in popularity and today, over 290 firms in Sweden are covered by a sponsored equity research. To reach a conclusion, a traditional event study was performed on 141 Swedish firms between the years of 2008 and 2019. LÄS MER
3. Rädda Universitetssjukhuset i Lund - En netnografisk studie om kommunikation och avsaknaden av kommunikation under en förändringsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In today's society there are increasing demands on organizations and its ability to be flexible and adaptable. However, many changes ends in failure. Research on communication in organizational changes has proven to be important factors, but is still a relatively unexplored area. LÄS MER
4. Den kaotiska ryktesspridningen : En teorijämförelse av begreppet word of mouth och appliceringen av den utredda definitionen på Internetforumet Prisjakt.nu
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Dagens samhälle är präglat av ett enormt reklamutbud och reklamstrategier. I denna djungel av marknadsföring har företag ibland valt en annan strategi, en relativt outnyttjad strategi, som baseras på rykten om produkten, tjänsten eller företaget och är det som används som marknadsföring. Denna strategi kallas för word of mouth. LÄS MER