Sökning: "Job adverts"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Job adverts.
1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER
2. Rekrytering i småstad : En kvalitativ studie om rekryteringsprocesser i praktiken
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : There is existing research that outlines how companies should conduct their recruitment process in order to successfully find the right candidate for the position they intend to recruit for. There is also research that advocates that specific knowledge and competences are crucial to be relevant in a recruitment process. LÄS MER
3. Exploring State-of-the-Art Natural Language Processing Models with Regards to Matching Job Adverts and Resumes
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknikSammanfattning : The ability to automate the process of comparing and matching resumes with job adverts is a growing research field. This can be done through the use of the machine learning area Natural Language Processing (NLP), which enables a model to learn human language. LÄS MER
4. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER
5. Mitt i prick! : En kvantitativ studie som syftar till att undersöka vad studenterna på Karlstad Universitet tilltalas av och inte i två olika jobbannonser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Utformningen av en jobbannons och dess innehåll är ett viktigt verktyg för att att lyckas attrahera den rätta kandidaten för den utlysta tjänsten. Det finns få studier som syftar till att undersöka hur personen som läser en jobbannons tilltalas eller inte av dess innehåll. LÄS MER