Sökning: "Job adverts"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Job adverts.

  1. 1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  2. 2. Rekrytering i småstad : En kvalitativ studie om rekryteringsprocesser i praktiken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Thörnell; Jacob Åberg; [2023]
    Nyckelord :Organisation; Bank; Finans; Rekryteringsprocess; anställningskriterier;

    Sammanfattning : There is existing research that outlines how companies should conduct their recruitment process in order to successfully find the right candidate for the position they intend to recruit for. There is also research that advocates that specific knowledge and competences are crucial to be relevant in a recruitment process. LÄS MER

  3. 3. Exploring State-of-the-Art Natural Language Processing Models with Regards to Matching Job Adverts and Resumes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Lise Rückert; Henry Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Deep Learning; Natural Language Processing; SBERT; Cosine similarity; Recruitment; Triplet network; Semantic similarity;

    Sammanfattning : The ability to automate the process of comparing and matching resumes with job adverts is a growing research field. This can be done through the use of the machine learning area Natural Language Processing (NLP), which enables a model to learn human language. LÄS MER

  4. 4. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tony Lam; William Fredriksson; Fisnik Sahara; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; A study of the use of AI in IT businesses; Artificiell Intelligens; AI; algoritmer; processer; etik;

    Sammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER

  5. 5. Mitt i prick! : En kvantitativ studie som syftar till att undersöka vad studenterna på Karlstad Universitet tilltalas av och inte i två olika jobbannonser

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Malik Mugula; Maya Gradin; [2022]
    Nyckelord :Rekrytering; arbetsvärderingar; attityder; ELM; jobbannonser;

    Sammanfattning : Sammanfattning Utformningen av en jobbannons och dess innehåll är ett viktigt verktyg för att att lyckas attrahera den rätta kandidaten för den utlysta tjänsten. Det finns få studier som syftar till att undersöka hur personen som läser en jobbannons tilltalas eller inte av dess innehåll. LÄS MER