Sökning: "Julia Adolfsson"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Julia Adolfsson.
1. Den dubbla stereotypen i flickböcker : En litteraturdidaktisk studie av karaktärerna Kitty Drew och Lotta Månsson
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : The aim of this paper is to examine the didactic potential of the books: Kitty and The Witch Tree Symbol, Kitty and the Mystery of the Stolen Books, Yes, See Lotta and Dear Lotta. All these booksbelong to the B. LÄS MER
2. The Boy Who can help teachers to provide new knowledge through fiction
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This essay explores the representation of pedagogy in the fictional works of the Harry Potter books and how teachers can use this to gain new knowledge to some extent and draw inspiration from it. It continues by arguing that fiction can be used as a source of new knowledge both on a general level and in a school context when used in the classroom. LÄS MER
3. Three clicks away : A multiple case study of how technologies change the customer journey in the retail furniture sector.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The digital world is constantly growing. This contributes to increasing expectations and demands in the technical aspect. Digitization is powerful, but it further contributes to a number of challenges, such as the coordination of physical and digital stores. LÄS MER
4. Strukturplan : Ett verktyg för att planera den framtida fysiska strukturen?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/SamhällsbyggnadsteknikSammanfattning : Arbetet handlar om ett planeringsverktyg i samhällsplaneringen som har benämningen strukturplan. Syftet med arbetet är att undersöka strukturplaners innehåll och om det är ett användbart planeringsverktyg till efterföljande planering som ingår i den formella planeringsprocessen enligt plan- och bygglagen. LÄS MER
5. Kvinnliga lärares psykosociala arbetsmiljö : En kvantitativ tvärsnittsstudie om den självupplevda psykosociala arbetsmiljön, ur ett salutogent perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för rehabiliteringSammanfattning : Kvinnliga lärare upplever sitt arbete som meningsfullt samtidigt som de utsätts för tidspress, vilket har en negativ inverkan på deras psykosociala arbetsmiljö och hälsa. Syftet med denna studie var att beskriva den självupplevda psykosociala arbetsmiljön hos kvinnliga lärare ur ett salutogent perspektiv. LÄS MER