Sökning: "Kändis"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Kändis.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Hamnström; Roza Arosh; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; Marketing; Desire;

    Sammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER

  3. 3. Porträtteringen av Greta Thunberg i media

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lejla Pivalic; [2020]
    Nyckelord :aktivism; proteströrelse; kändis; kvinnor i media; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Klimatet har blivit en av dagens största frågor på den politiska agendan. Detta har lett till att nya typer aktivister har tillkommit. En av dessa klassas även som kändis – den ”vanliga” kändisen. LÄS MER

  4. 4. Sentiment and growth of different news categories on Twitter : A study in Natural Language Processing

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Navid Haghshenas; Diar Sabri; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this age of digitalization, people have begun to change their news consumption behavior. More than half the population of the world has internet access and thereby readily available platforms for acquiring and disseminating news. LÄS MER

  5. 5. Affärsman och tv-kändis blev president : En kvalitativ studie av Donald Trumps användande av retorik under valkampanjen 2016

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Johansson; [2018]
    Nyckelord :Donald Trump; rhetoric; politics; speech; power strategiesm USA; qualitative method; Donald Trump; retorik; politik; maktstrategier; USA; tal; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Donald Trump, välkänd affärsman, programledare och numera USA:s 45:e president. Hur lyckades egentligen en man som inte varit i en politisk position tidigare övertyga ett helt land att han har vad som krävs för att styra det? Studien skall ta reda på vilka retoriska begrepp Trump använt sig av under sin valperiod och vilken effekt de har gett. LÄS MER