Sökning: "KONVERGENT"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade ordet KONVERGENT.
11. Anestesiteamets genomförande och erfarenheter av checklista för säker kirurgi 2.0 : En mixad metod
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Användandet av WHO checklista har internationellt påvisat reduktion av komplikationer och mortalitet i samband med kirurgi. Checklista för säker kirurgi 2.0. implementerades under hösten 2021 på en operationsavdelning i Mellansverige. LÄS MER
12. Validering Av Centimax-Skalan® (Cr100) Med Single-Item Vid Mätning Av Generaliserat Ångestsyndrom
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Generaliserat ångestsyndrom (GAD) är en diagnos som skildrar överdriven eller icke-befogad oro. GAD-7 är ett vanligt test som mäter GAD utifrån 7 frågor enligt DSM-4 kriterierna. CentiMax, en kategori-kvotskala, prövas som en ny skala för mätning av GAD. LÄS MER
13. Sambandet mellan fysisk aktivitet och kognitiv förmåga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att studera sambandet mellan regelbunden fysisk aktivitet och kognitiv förmåga, i form av arbetsminne, kreativt tänkande och exekutiva funktioner. För att undersöka sambandet mellan fysisk aktivitet och kognitiv förmåga användes en tvärsnittsstudie som metod. LÄS MER
14. Knee joint threshold to detect passive motion tests for anterior cruciate ligament injury : A systematic review of tests and their properties
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Introduktion: Vid en främre korsbandsskada sker en förlust av proprioceptorer i knät, något som anses kunna leda till ökad risk för sekundära skador. Tester som bedömer tröskelvärde för att detektera passiv ledrörelse (TTDPM) används ofta för att undersöka proprioceptionen i knäleden men deras psykometriska mätegenskaper (PMPs) är ej fastställda. LÄS MER
15. Företag som pedagoger : Hur gestaltas företagens didaktiska val i utbildningspaketen
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att få en förståelse för den didaktiska kopplingen mellan marknadsförda ”laborations-kit”/utbildningspaket, framtagna av Education Technology-företag, och det meningsskapande som dessa erbjuder. Med hjälp av syftesrelaterad textanalys, och begrepp från Lars Lindströms didaktiska läroprocesser och mer klassiska laborationsbegrepp, analyseras ”laborations-kit”/utbildningspaketens innehåll och inramning samt hur utbildningspaketen är gestaltade didaktiskt genom mål och medel. LÄS MER