Sökning: "Kundorientering"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade ordet Kundorientering.

  1. 1. Hur framställs ett riskfyllt arbete under osäkra tider? : En kvalitativ studie om hur militäryrket framställs i Försvarsmaktens externa kommunikation på Instagram för att rekrytera under osäkra tider

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Clara Friberg; Frida Johansson; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; militäryrket; marknadisering; kundorientering; företagsidentitet; biomakt; Instagram; rekryteringskommunikation; narrativ analys;

    Sammanfattning : Den 24 februari 2022 invaderade Ukraina Ryssland och den 18 maj 2022 ansökte Sverige om medlemskap i NATO. Detta är två faktorer med stor påverkan på det svenska försvaret och något som skulle kunna påverka deras rekrytering. LÄS MER

  2. 2. Personliga egenskaper och dess inverkan på fastighetsmäklare i Europa. : En introduktion till vilka egenskaper som yrkesverksamma fastighetsmäklares i Europa besitter, samt huruvida dessa egenskaper samverkar med prestation och nyckelfaktorer kopplat till yrket.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Andersson; Christopher Stein; [2022]
    Nyckelord :Big five; prestation; fastighetsmäklare; kundorientering; välmående; arbetstillfredsställelse; avsikten att sluta på arbetet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka nivån av personliga egenskaper enligt Big five-modellen, samt huruvida dessa egenskaper korrelerar med prestation och välmående hos fastighetsmäklare. Metod: Denna studie bygger på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt tillvägagångssätt, där en undersökning i form av en webbenkät legat till grund för datainsamlingen. LÄS MER

  3. 3. Är kundorientering, service och kompetens räddningen för fysisk handel? En kvalitativ studie av de svenska sporthandlarnas strategier för att bevara sina fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Persson; Louise Bredhe; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; fysisk butik; sportbutik; kundorientering; service; kompetens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Digitaliseringen har förändrat förutsättningarna för alla detaljhandlare och då även för sporthandlarna. Detta påverkar arbetarnas roll i den fysiska butiken samt vad som krävs av företaget för att fortfarande hålla sig konkurrenskraftiga. LÄS MER

  4. 4. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Gustav Ternander; Alexander Puhls; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Customer orientation; External marketing; Employees; Service quality; Systematic literature review; Intern marknadsföring; Kundorientering; Extern marknadsföring; Medarbetare; Tjänstekvalité; Systematisk litteraturgenomgång;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER

  5. 5. Partnerskap och samverkan inom kvalitetsledning : en kvalitativ studie av samverkan mellan kommuner och region i arbetet med framtagandet av en ny regional utvecklingsstrategi

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Anders Lundgren; Wiebe van der Werf; [2021]
    Nyckelord :Regional development; regional development strategy; cooperation; partnership; governance; supplier cooperation; customer orientation; Regional utveckling; regional utvecklingsstrategi; samverkan; partnerskap; styrning; leverantörssamverkan; kundorientering;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har syftat till att undersöka hur samverkan mellan region och kommuner i framtagandet av en regional utvecklingsstrategi kan uppnås och främjas. Studiens syfte är också att undersöka hur kvalitetsteknikens teorier kring kund- och leverantörssamverkan samt teorier kring partnerskap kan användas för att förstå relationen mellan region och kommun i arbetet med den regionala utvecklingsstrategin. LÄS MER