Sökning: "Linnea Hedengran"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Linnea Hedengran.

  1. 1. Hjältar och genus -En kritisk analys av Handbok för superhjältar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnea Hedengran; Alice Larsson; [2021]
    Nyckelord :Hjälte; Genus; Handbok för superhjältar; Intersektionalitet; Mobbning; Makt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en kritisk belysning av hur superhjältemotivet och genus presenteras i bokserien Handbok för superhjältar som är populär bland barn och används i skolorna. Bokserien har även en tillhörande lärarhandledning där det finns tips och idéer för hur en kan jobbar med böckerna i skolan. LÄS MER

  2. 2. Bilden av Afrika i den svenska grundskolan -En undersökning med inriktning på låg- och mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnea Hedengran; Alice Larsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur Afrika presenteras i de mest förekommande tryckta respektive digitala lärverktyg samt av lärare på låg- och mellanstadiet i skolor runt om i Örebro och Vingåker inom so-ämnet. Vidare analyseras också vilka konsekvenser detta eventuellt kan bidra till. LÄS MER

  3. 3. Customer Satisfaction within the Purchasing Process - A case study for the retailer IKEA

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Linnéa Brath; Camilla Hedengran; [2011-07-07]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Retailing; Purchasing process; Decision-making; Service level;

    Sammanfattning : Many retailers have moved toward strategies that use large assortments and/or customization in order to establish a competitive advantage. Large assortment strategies used by category killers can however backfire if the complexity causes information overload that aggravate customers’ purchasing decision process. LÄS MER