Sökning: "Maslow s hierarchy of needs"

Visar resultat 6 - 10 av 83 uppsatser innehållade orden Maslow s hierarchy of needs.

  1. 6. Socially Responsible Investing. Young adults attitude and propensity to invest green

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clemens Lans; Daniel Söderqvist; [2022-04-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study’s purpose is to see if young adults between the ages of 18 and 30, invest sustainably and if there are factors that influence their decision making process when making green investments and if there are determining variables that predict their willingness to make green investments. The study was performed over a two month period starting in early November. LÄS MER

  2. 7. Utilizing user centered design to mitigate security threats

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Emmy Edfors; Albin Sverreson; [2022]
    Nyckelord :Educational reminders; Posters; Phishing; Security Education; STRIDE; Threat Modeling; User Centered Design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As technology advances and is more and more intertwined with our everyday lives, the security of these systems becomes very important. Abraham Maslow famously put safety needs as the second level of his hierarchy of needs, its importance second only to physical needs such as air, food and sleep. LÄS MER

  3. 8. Användarupplevelse av digitala mattjänster till följd av Covid-19 i Sverige : En kvalitativ studie om unga vuxnas köpbeteende, drivkrafter och behov kopplat till pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Funk; Kristina Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; User Experience; consumer behaviour; Maslow’s hierarchy of Needs; Covid-19; User Experience; köpbeteende; Maslows behovshierarki;

    Sammanfattning : Covid-19 has had an impact on people's everyday life all around the world. The purpose of this thesis was to understand how the Covid-19 pandemic has affected young adults and their consumer behavior and use of digital food e-commerce in Sweden, and to increase knowledge about the importance of human centered design such as User Experience. LÄS MER

  4. 9. Finner verkligen bilförsäljare arbetsmotivation genom att gå över lik? : En förklarande kollektiv fallstudie av kompensationssystemets påverkan på bilförsäljares arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Alva Gustafsson; Lovisa Bogdanoff; [2021]
    Nyckelord :Kompensationssystem; arbetsmotivation; bilförsäljare; Maslows behovstrappa; Herzbergs tvåfaktorsteori; Self-determination theory;

    Sammanfattning : Ett företagsekonomiskt problem är att organisationer måste bibehålla och ökamedarbetarproduktiveten för att vara lönsamma och konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden.Organisationer kan med hjälp av kompensationssystem skapa förutsättningar för att kopplaorganisatoriska mål med medarbetares arbetsmotivation och produktivitet, vilket leder fram tillsyftet för denna studie, som är att förklara i vilken utsträckning kompensationssystem motiverarsäljare inom bilförsäljningsbranschen i Jönköping samt identifiera om ytterligare faktorer påarbetsplatsen kan påverka säljares arbetsmotivation. LÄS MER

  5. 10. What drives consumers to keep the top-tier elite membership of premium hotels : Economic Needs or Spiritual Needs?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liujia Cheng; Zheren Jiang; [2021]
    Nyckelord :Top-tier elite membership of premium hotels; Maslow’s Hierarchy of Needs; Economic needs; Spiritual needs;

    Sammanfattning : It is well recognized that due to customers’ ever-growing material and cultural needs for a better life, an increasing number of people choose to experience premium hotels on their work trips or personal travels to keep top-tier elite membership of premium hotels. Previously, most luxury consumption research showed that higher needs drive consumer behaviour, such as identifying recognition and self-esteem. LÄS MER