Sökning: "Measuring Emotions"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Measuring Emotions.
1. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER
2. Illuminating the Dark : Measuring Emotional Experiences of Dark Tourism Consumers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This study examines the emotional experiences of 152 respondents visiting ‘light’, ‘lighter’, and ‘lightest’ dark tourism sites and the relationship those experiences have with positive word-of-mouth. Therefore, the theoretical contribution of this study fills in the research gap by focusing on the destinations on the ‘lighter’ periphery of Stone’s Dark Tourism Spectrum. LÄS MER
3. Påverkas anknytningsbeteende hos hund av ägarens personlighet och/eller vuxna anknytningsstil?
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Hunden kan skapa ett band med sin djurägare som är lika unikt som viktigt. Genom evolutionära anpassningar och selektiv avel och har flera förändringar skett som förändrat hundens morfologi, anknytningssystem och belöningssystem. Ett resultat av detta är bland annat hundens förmåga att forma anknytningsband till sin djurägare. LÄS MER
4. Are our Hedonic Motivation and Emotions Triggered by Influencers’ Monetary Sales Promotions to Impulse Buy Online? : An explanatory study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Social media influencers provide their followers with different monetary sales promotions to increase purchases by the brands they endorse. Hedonic motivation and emotions initiate each other and are fulfilled through consumers' need to act. As a result, monetary sales promotions will encourage consumers to buy unplanned purchases. LÄS MER
5. r/wallstreetbets Influence on the Stock Market
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This research aims to examine how much impact social media channels have on stock returns during unusual market events. We do this by measuring the sentiment and activity on the Reddit forum wallstreetbets (WSB) regarding some of the six most mentioned companies during the first four months of 2021 and connect this to their relative stock returns. LÄS MER