Sökning: "Medievanor"
Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade ordet Medievanor.
21. SVT och den deltagande kulturen - En studie om SVT:s Projekt Z och deras anpassning till den deltagande kulturen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Dagens ungdomar idag präglas starkt av konvergenskulturen och deltagarkulturen och deras medievanor har ökat under åren. Företag som inriktar sig på denna målgrupp behöver anpassa sig till deltagarkulturens egenskaper och krav för att bibehålla sina kunder inom denna målgruppen. LÄS MER
22. Har sociala medier förkortat vår koncentrationsförmåga? : Upplever KTH-studenter att deras koncentrationsförmåga har försämrats och finns det något samband med deras användande av sociala medier?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I den här studien, undersöker vi hur KTH-studenter upplever att deras sociala medievanor påverkat deras koncentrationsförmåga relaterat till djupläsning och deras förmåga att fokusera på att läsa längre texter. Vi börjar med att utforska bakgrunden till den allmänna uppfattningen att sociala medier förstör vår förmåga att koncentrera oss. LÄS MER
23. Trustful Greenfluence
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I takt med att intresset för hållbarhet ökar bland konsumenter blir sociala medier en allt större del av vardagen. Konsumenter blir även allt mer medvetna om vilka livsmedel som konsumeras. För hållbara livsmedelsföretag handlar det därför också om att anpassa sin marknadsföring till konsumenternas medievanor. LÄS MER
24. Ungdomars textvärldar 2.0 : en kartläggning av gymnasieelevers vidgade digitala textvärldar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vårt syfte har varit att kartlägga elevers användning av vidgade digitala textvärldar för att lärare ska få en djupare inblick i elevers repertoarer och intressen. Fokus har legat på interaktivitet, en deltagarkultur snarare än en sändar-mottagarekultur. LÄS MER
25. Which factors influence Generation Z’s content selection in OTT TV? : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As digital technologies rapidly evolve, traditional television is being disrupted by the development of more devices, screens, and content. Over-the-top television [OTT TV] is replacing linear TV at a growing rate. A majority of consumers of over-the-top content are found in the generational cohort, Generation Z. LÄS MER