Sökning: "Medievanor"

Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade ordet Medievanor.

  1. 21. SVT och den deltagande kulturen - En studie om SVT:s Projekt Z och deras anpassning till den deltagande kulturen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofia Johansson; [2018]
    Nyckelord :Deltagarkultur; konvergenskultur; SVT; Projekt Z; medievanor; Participatory culture; convergence culture; Project Z; mediahabits;

    Sammanfattning : Dagens ungdomar idag präglas starkt av konvergenskulturen och deltagarkulturen och deras medievanor har ökat under åren. Företag som inriktar sig på denna målgrupp behöver anpassa sig till deltagarkulturens egenskaper och krav för att bibehålla sina kunder inom denna målgruppen. LÄS MER

  2. 22. Har sociala medier förkortat vår koncentrationsförmåga? : Upplever KTH-studenter att deras koncentrationsförmåga har försämrats och finns det något samband med deras användande av sociala medier?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Erlandsson; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; koncentration; läsförmåga; koncentrationsspann;

    Sammanfattning : I den här studien, undersöker vi hur KTH-studenter upplever att deras sociala medievanor påverkat deras koncentrationsförmåga relaterat till djupläsning och deras förmåga att fokusera på att läsa längre texter. Vi börjar med att utforska bakgrunden till den allmänna uppfattningen att sociala medier förstör vår förmåga att koncentrera oss. LÄS MER

  3. 23. Trustful Greenfluence

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amina Gummesson; Marika Hullegaard; [2018]
    Nyckelord :hållbar marknadsföring; green advertising; branding; content marketing; sociala medier; influencers; electronic word-of-mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med att intresset för hållbarhet ökar bland konsumenter blir sociala medier en allt större del av vardagen. Konsumenter blir även allt mer medvetna om vilka livsmedel som konsumeras. För hållbara livsmedelsföretag handlar det därför också om att anpassa sin marknadsföring till konsumenternas medievanor. LÄS MER

  4. 24. Ungdomars textvärldar 2.0 : en kartläggning av gymnasieelevers vidgade digitala textvärldar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ale Wendt; Sebastian Forsberg; [2018]
    Nyckelord :gymnasiet; litteracitet; sociala medier; sociala nätverksplatser; svenskämnet; ungdomars textvärldar; vidgade digitala texter;

    Sammanfattning : Vårt syfte har varit att kartlägga elevers användning av vidgade digitala textvärldar för att lärare ska få en djupare inblick i elevers repertoarer och intressen. Fokus har legat på interaktivitet, en deltagarkultur snarare än en sändar-mottagarekultur. LÄS MER

  5. 25. Which factors influence Generation Z’s content selection in OTT TV? : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hanna Patch; [2018]
    Nyckelord :Generation Z; Digital Natives; Over-the-top television; Video-on-demand; Video consumption; Behavior;

    Sammanfattning : As digital technologies rapidly evolve, traditional television is being disrupted by the development of more devices, screens, and content. Over-the-top television [OTT TV] is replacing linear TV at a growing rate. A majority of consumers of over-the-top content are found in the generational cohort, Generation Z. LÄS MER