Sökning: "Olivia Green"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Olivia Green.
1. Stitching Sustainability: Exploring the Dynamics of Slow Fashion: A qualitative content analysis of how two Swedish fashion companies operate in practice in relation to a slow fashion framework
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Collective research indicates that the global fashion industry faces extensive challenges within the objective of a just and sustainable development and clarifies the need for slow production and consumption. Slow fashion is both a movement and a theoretical concept aiming to do this, where slow is not time- but quality-based. LÄS MER
2. Flodnära utveckling i en social kontex : hur städer kan skapa gröna rekreationsområden på före detta trafikinfrastruktur vid floder
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : I denna uppsats har flodnära platsers utvecklingspotential för rekreationsvärde undersökts för att få en större förståelse för flodens roll i staden, hur projekt som främjar rekreation kan se ut och vilka rekreationsvärden som ingår, och hur erfarenheter från internationella projekt och vägledande dokument skulle kunna appliceras i en svensk kontext med en tillämpning i Göteborg. Syftet med uppsatsen är att ge ett underlag som planerare kan använda sig av när de undersöker olika möjligheter i städer som har en låg andel parkmiljöer, men som har tillgång till flodnära mark med potential att utvecklas till urbana parker. LÄS MER
3. Hållbarhetslänkade lån - vägen till en mer hållbar fastighetsbransch : En studie om tillämpningen av hållbarhetslänkade lån och dess effekter hos svenska fastighetsbolag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : The construction and real estate sector accounts for a significant part of Sweden's total greenhouse gas emissions. Swedish real estate companies play a leading role in the climate transition and represent more than half of the Swedish market for green corporate bonds. LÄS MER
4. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER
5. Primings påverkan på uppmärksamhet av reaskyltsfärg : Finns det en skillnad mellan personer som blivit primad och inte vid uppmärksamhetsgivande på reklamskyltsfärger
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study was to test whether it was possible to prime the participants to think more about the environment and thereby pay more attention to the green advertising signs then the red ones. To fulfill the purpose, the framing of a question that was constructed was: “is there a difference between group “primed” and group “non-primed” in which color they pay more attention to in advertising signs?”. LÄS MER