Sökning: "Opportunity Identification"
Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser innehållade orden Opportunity Identification.
1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER
2. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER
3. Konkurrens: ett hinder eller en möjlighet? En kvalitativ studie om konkurrens inom interorganisatorisk krissamverkan
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : En välfungerande samverkan kan ha en avgörande betydelse för hanteringen av en kris. Trots att det är en gemensam strävan kan det finnas hinder som ger upphov till konflikter(Bondesson m.fl., 2019; Bynander & Nohrstedt, 2019; Deverell m. LÄS MER
4. Välkommen tillbaka till arbetsplatsen : En studie om anställdas organisatoriska identifiering vid förändrade arbetsformer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Under året 2023 som denna rapport skrivs har covid-19 pandemin till slut planat ut någorlunda och samhället har börjat återgå till det nya normala. Covid-19 pandemin var en lång utdragen tid som i vågor påverkade världen, Sverige var ett av det länder som blev påverkat och det land som studien tar sin utgångspunkt ur. LÄS MER
5. Thesis on Entrepreneurship Perceptions and Inclinations among Students : A Comparative Study Across Multiple Disciplines
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study explores the internal and external views of entrepreneurship among students from various fields of study, including medicine, law, business, engineering and humanities. It investigates the likelihood of students engaging in entrepreneurial activities within their respective fields and identifies target groups with less positive perceptions and lower inclinations towards entrepreneurship. LÄS MER