Sökning: "Opportunity Identification"

Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser innehållade orden Opportunity Identification.

  1. 1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  2. 2. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Lindquist; Alva Lundmark; Tuva Rosén; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; BookTok; Bokgemenskap; Läsaridentitet; Bokläsning; Performativity Theory; Social Worlds;

    Sammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER

  3. 3. Konkurrens: ett hinder eller en möjlighet? En kvalitativ studie om konkurrens inom interorganisatorisk krissamverkan

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Clavell Jill; [2023]
    Nyckelord :konkurrens; samverkan; tillit; anpassning; gruppidentitet;

    Sammanfattning : En välfungerande samverkan kan ha en avgörande betydelse för hanteringen av en kris. Trots att det är en gemensam strävan kan det finnas hinder som ger upphov till konflikter(Bondesson m.fl., 2019; Bynander & Nohrstedt, 2019; Deverell m. LÄS MER

  4. 4. Välkommen tillbaka till arbetsplatsen : En studie om anställdas organisatoriska identifiering vid förändrade arbetsformer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isabelle Aho; Tilda Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Organisatorisk identifiering; förändrade arbetsformer; distansarbete; platsarbete; introduktionsprocess; organisatoriska interaktioner; socialiserande interaktioner;

    Sammanfattning : Under året 2023 som denna rapport skrivs har covid-19 pandemin till slut planat ut någorlunda och samhället har börjat återgå till det nya normala. Covid-19 pandemin var en lång utdragen tid som i vågor påverkade världen, Sverige var ett av det länder som blev påverkat och det land som studien tar sin utgångspunkt ur. LÄS MER

  5. 5. Thesis on Entrepreneurship Perceptions and Inclinations among Students : A Comparative Study Across Multiple Disciplines

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Raja Urabi; Julia Harryson; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; opportunity identification; university majors; education; entrepreneurship education; inductive study; entrepreneurial venture; entrepreneurial endeavour; entrepreneurial exposure; entrepreneurial mindset;

    Sammanfattning : This study explores the internal and external views of entrepreneurship among students from various fields of study, including medicine, law, business, engineering and humanities. It investigates the likelihood of students engaging in entrepreneurial activities within their respective fields and identifies target groups with less positive perceptions and lower inclinations towards entrepreneurship. LÄS MER