Sökning: "Personal brand"

Visar resultat 11 - 15 av 572 uppsatser innehållade orden Personal brand.

  1. 11. Building Personal Brand Heritage

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Barfus; Giorgia Gaetaniello; Sara Safaee; [2023]
    Nyckelord :brand heritage; heritage brands; history; brand identity; brand trust; brand loyalty; Business and Economics;

    Sammanfattning : The importance of brand history in brand heritage has often been stressed in research. However, it has not been researched how brands can create a brand heritage without making their personal history a focal point of their brand strategy. This paper examines if there is more than one way to conceive brand heritage.. LÄS MER

  2. 12. Systematiskt brandskyddsarbete för badhus - en norrbottnisk jämförelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Oliver Anglöv; [2023]
    Nyckelord :Systematiskt brandskyddsarbete; badhus;

    Sammanfattning : Bränder inom verksamheter med stort antal gäster kan få förödande konsekvenser. Därför är det viktigt att brandskyddsarbetet bedrivs på ett korrekt sätt. Målet med denna studie är att undersöka det systematiska brandskyddsarbetet på några av badhusen i Norrbotten. LÄS MER

  3. 13. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  4. 14. Vilka motiv finns för att implementera hållbarhetsredovisning : Ett arbete om motiven kring hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel Fors; William Nordquist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen är något som blivit allt vanligare hos fastighetsföretag runt om i samhället. Till följd av förändringarna är dagens redovisning påväg att bli inaktuell, konsulter och revisionsföretag poängterar därför att hållbarhet och CSR kan bli lönsamt ur ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER

  5. 15. Unveiling the Art of Illusion: Exploring the Fabrication of Authenticity and Trustworthiness by Social Media Micro-Influencers to Engage Their Audience : An exploratory multiple case study that aims to analyze how social media micro-influencers fabricate authenticity and trustworthiness to engage their audience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Armin Roshandel; Felix Miöen Dahlström; Kevin Ekström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Social networking sites have transformed communication and advertising, with influencers like micro-influencers and "instafamous" individuals playing a crucial marketing role. Businesses now leverage these influencers to engage audiences and promote their brands, creating new opportunities for online brand promotion and consumer engagement. LÄS MER