Sökning: "Pierre Dahl"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Pierre Dahl.

  1. 1. Mentoring Migrants: A Qualitative Study of Needs, Employment & Integration in Denmark

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för Mellanösternstudier

    Författare :Sofie Dahl Hansen; [2020]
    Nyckelord :Denmark; Middle East; immigration; migration; refugee; integration; mentoring; employment; labour market; integration policy; volunteers; Bacchi; Gramsci; Bourdieu; Hall; hegemony; problematization; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the wake of the so-called Refugee Crisis in 2015, Danish Government reformed the policy framework for immigrant integration. To support and promote the new changes, the Danish Government offered project funding to set up volunteer-based mentoring programmes aimed at improving newcomers’ chances of accessing the labour market. LÄS MER

  2. 2. Att räcka till till alla

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Pierre Hultman; Martin Nerbring; [2019]
    Nyckelord :Fritidshem; Sociala relationer; Gruppstorlek; Ramfaktorteori; Sociala lärandeteori; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på vilken roll storleken på barngrupper i fritidshem spelar för barnens relationsskapande. Studien är en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer använts som metod. Sex fritidspedagogers uppfattningar och berättelser om gruppstorlekens betydelse har utgjort underlaget för resultatet. LÄS MER

  3. 3. Att motivera till lärande i matematik : En studie om hur elever kan motiveras i ämnet matematik ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Emelie Dahl; Pierre Cicek; [2017]
    Nyckelord :Matematik; motivation; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att se hur lärare i årskurserna 4-6 arbetar med motivation inom ämnet matematik. Syftet är också att se hur lärare skapar ett intresse för matematikämnet i skolan.    Metoderna som använts för att genomföra studien är intervjuer och observationer. Dessa metoder är båda av kvalitativ art. LÄS MER

  4. 4. Varierad och individualiserad undervisning : En studie om lärares syn på behovsanpassad undervisning i årskurserna 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Pierre Cicek; Emelie Dahl; [2016]
    Nyckelord :individualisering; matematik; undervisning; variation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att se hur matematikundervisningen kan planeras och genomföras för att variera och individualisera undervisningen. Undervisningen som kommer att granskas är den dagliga verksamheten som bedrivs i klassrummen med elever i årskurserna 4-6. LÄS MER

  5. 5. Användandet av APU/APL uppföljningssystemet : Hur uppfattar elever, handledare och yrkeslärare att det fungerar?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Johanna Dahl-Madsen; [2011]
    Nyckelord :APL; APU; formativ bedömning; metakognition; matris; summativ bedömning; APL; APU; formative assessment; Meta cognition; matrix; summative assessment.;

    Sammanfattning : Denna forskning handlar ett system som jag och min kollega Pierre Brockmanns skapade för att kunna visa för eleven hur han/hon ligget till i sina kurser som praktiseras ute i arbetslivet. Efter en inspektion från Skolverket uppdagades det att tydligheten på det gamla systemet inte var tillfredsställande. LÄS MER